Tarbijakaitseamet on seoses Estonian Airiga saanud üle 200 pöördumise

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk
Estonian Airi lennuk Foto: Toomas Huik

Tarbijakaitseamet on seoses Estonian Airi äritegevuse lõppemisega saanud novembrist alates kokku 217 pöördumist.

Tarbijate peamised küsimused on puudutanud jätkulende – küsitakse, kes on vastutav vedaja ning kas tuleks oma küsimustega pöörduda vedaja, reisibüroo või vahendusportaali poole. Samuti on olnud küsimusi piletite süsteemist mitte leidmisega, kinkekaartidega, seeriapiletitega ja Estraveli kampaaniaga, mille raames tasuta pileteid jagati.

Lisandunud on ka mõned määrusjärgsed hüvitise nõuded, kuid need on seotud enne Estonian Airi tegevuse lõpetamist tühistatud või hilinenud lendudega. «Kuivõrd Estonian Airil pole lubatud vara käsutada, tuleb vastavad nõuded esitada pankrotimenetluses,» ütles tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda BNS-ile.

Kui pilet on ostetud Estonian Airilt või reisibüroolt ja pilet algab numbriga 960, siis makstakse piletiraha tagasi. Tagastustaotlus tuleb teha Estonian Airi veebileheküljel. Teiste lennufirmade või reisibüroo kaudu ostetud Estonian Airi lennupiletid aitab ümber vahetada või piletiraha tagastada pileti müünud opereeriv lennufirma või reisibüroo. Selleks tuleb pöörduda pileti müünud lennufirma või reisibüroo poole.

Sama kehtib teiste lennufirmade või reisibüroo kaudu soetatud jätkulendude puhul, mille üheks osaks pidi olema Estonian Airi lend (mille piletinumber ei alga 960) – reisija peab pöörduma opereeriva lennufirma poole, et välja selgitada, kas pakutakse alternatiivset lendu lõppsihtkohta jõudmiseks või kas piletid teistele jätkulennu osadele jäävad kehtima. Kui kogu reisiteekond siiski tühistatakse, on reisijatel õigus tagasi saada kogu pileti maksumus.

Novembris oli küsimusi ka seoses Estraveli kampaaniaga, mille raames anti inimestele tasuta pileteid. Antud kampaania puhul sõlmiti kaks erinevat veolepingut – üks Skandinaaviast USAsse ja teine Eestist Skandinaaviasse. USA pileti ostu korral anti tasuta Estonian Airi pilet. Pärast mullu 11. novembrit toimuma pidavate lendude asemele asenduslendu ei pakutud, mistõttu tuli reisijatel osta uued piletid Eestist Skandinaaviasse ja tagasi.

Kuna Estonian Airi pilet väljastati reisija nimele, on reisijatel õigus pileti maksumuse hüvitamisele. Selleks tuleb täita Estonian Airi kodulehel olev tagastuse vorm. Kui uute piletite hind osutus kallimaks kui Estonian Airi pileti eest tagasi saadav summa, on reisijatel õigus esitada pankrotimenetluses nõue piletite hinnavahe hüvitamiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles