Tarbijakaitseamet on seoses Estonian Airiga saanud üle 200 pöördumise

BNS
BNS
:

Tarbijakaitseamet on seoses Estonian Airi äritegevuse lõppemisega saanud novembrist alates kokku 217 pöördumist.

Tarbijate peamised küsimused on puudutanud jätkulende – küsitakse, kes on vastutav vedaja ning kas tuleks oma küsimustega pöörduda vedaja, reisibüroo või vahendusportaali poole. Samuti on olnud küsimusi piletite süsteemist mitte leidmisega, kinkekaartidega, seeriapiletitega ja Estraveli kampaaniaga, mille raames tasuta pileteid jagati.

Lisandunud on ka mõned määrusjärgsed hüvitise nõuded, kuid need on seotud enne Estonian Airi tegevuse lõpetamist tühistatud või hilinenud lendudega. «Kuivõrd Estonian Airil pole lubatud vara käsutada, tuleb vastavad nõuded esitada pankrotimenetluses,» ütles tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda BNS-ile.

Kui pilet on ostetud Estonian Airilt või reisibüroolt ja pilet algab numbriga 960, siis makstakse piletiraha tagasi. Tagastustaotlus tuleb teha Estonian Airi veebileheküljel. Teiste lennufirmade või reisibüroo kaudu ostetud Estonian Airi lennupiletid aitab ümber vahetada või piletiraha tagastada pileti müünud opereeriv lennufirma või reisibüroo. Selleks tuleb pöörduda pileti müünud lennufirma või reisibüroo poole.

Sama kehtib teiste lennufirmade või reisibüroo kaudu soetatud jätkulendude puhul, mille üheks osaks pidi olema Estonian Airi lend (mille piletinumber ei alga 960) – reisija peab pöörduma opereeriva lennufirma poole, et välja selgitada, kas pakutakse alternatiivset lendu lõppsihtkohta jõudmiseks või kas piletid teistele jätkulennu osadele jäävad kehtima. Kui kogu reisiteekond siiski tühistatakse, on reisijatel õigus tagasi saada kogu pileti maksumus.

Novembris oli küsimusi ka seoses Estraveli kampaaniaga, mille raames anti inimestele tasuta pileteid. Antud kampaania puhul sõlmiti kaks erinevat veolepingut – üks Skandinaaviast USAsse ja teine Eestist Skandinaaviasse. USA pileti ostu korral anti tasuta Estonian Airi pilet. Pärast mullu 11. novembrit toimuma pidavate lendude asemele asenduslendu ei pakutud, mistõttu tuli reisijatel osta uued piletid Eestist Skandinaaviasse ja tagasi.

Kuna Estonian Airi pilet väljastati reisija nimele, on reisijatel õigus pileti maksumuse hüvitamisele. Selleks tuleb täita Estonian Airi kodulehel olev tagastuse vorm. Kui uute piletite hind osutus kallimaks kui Estonian Airi pileti eest tagasi saadav summa, on reisijatel õigus esitada pankrotimenetluses nõue piletite hinnavahe hüvitamiseks.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadkampaanialennufirmalennupiletidmaksumuspiletidpiletirahapille kaldareisijaTarbijakaitseametAmeerika Ühendriigid
Samal teemal
Sisuturundus
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
turusaadused
Pakendivaba elu
muutused tööturul
Viimased uudised
Üleskutse
Lugeja küsibKõik
TervisKõik
ReisKõik
VideoKõik
Tasub teada
48h populaarsemad teemad
Top kommentaarid
Top lood
UudisedKõik
Katsed ja testidKõik
Lugemissoovitus
Aed ja koduKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MajandusKõik
Valuutakursid
USD
0,897 EUR
GBP
1,313 EUR
SEK
0,108 EUR
RUB
0,014 EUR
=
Kursid seisuga: 31.05.2016
MaaeluKõik
PostimeesKõik
NaineKõik
JuhtimineKõik
TallinnKõik
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE