Kiri Euroopast: Eesti alkoreklaami keelud on eriti karmid

Kokkuvõte
  • Praegu on Eestis lubatud lahjaalkoholi reklaam.
  • Teleris tohib alkoholireklaami näidata alates kell 21.
  • Alkoreklaam ei tohi jätta muljet, nagu naps aitaks kaasa sotsiaalsele edukusele
  • Alkoreklaamis ei tohi karskust näidata negatiivses valguses.
Hanneli Rudi
Hanneli Rudi, Tarbija24 juhataja
:

Kui sotsiaalministeeriumi plaan kehtestada Eestis alkoholi reklaamile senisest karmimad piirangud teoks saab, siis on Eestis ühed maailma kõige karmimad alkoholi reklaami keelud.

Eestis on alkoholi tarbimine ühe inimese kohta kõrge (10,2 liitrit puhast alkoholi aastas) ning alkoholist põhjustatud surmade arv on üks kõrgemaid, seisab Euroopa alkoholireklaami seire keskuse avalikus kirjas Eesti valitsusele. Keskuse kinnitusel on uutel kavandatavatel piirangutel suur mõju, sest korraga piiratakse nii alkoholi müüki kui ka turundamist.

Eesti uus poliitika alkoholireklaami piiramise osas lähtub prantsuse mudelist, mida peetakse üheks radikaalsemaks maailmaks. «Kui teil õnnestub kavandatud muudatuste heakskiitmine, siis on Eesti maailmas üks karmimate alkoholireklaami piirangutega riik maailmas,» seisab kirjas.

Keskus tunnustab Eestit julguse eest võtta ette muudatus, mida teised riigid pelgavad, kuid samas lisatakse, et tegelikult tuleks muule keskenduda.

«On palju tõendeid selle kohta, et alkoholi turundus ärgitab noori varases seas jooma ning suurendab tarbitud koguseid,» seisab pöördumises.

Võttes aluseks alkoholi reklaami ja tarbimise vahelisi seoseid uurinud teadustöid, usuvad kirja koostajad, et Eesti alkoholi- ja reklaamiseaduse muudatusettepanekud aitavad oluliselt kaitsta noorte ja tuleviku põlvkondade tervist.

Kirjale on alla kirjutanud Euroopa alkoholiseire keskuse juht Wim van Dalen, USA John Hopkins ülikooli professor David Jernigan, Suurbritannia Stirlingi ülikooli emeriitprofessor Gerard Hastings, Nigeeria Uyo ülikooli Isidore S. Obot ja kanada Toronto ülikooli professor Jurgen Rehm.

Eestis kavandatavad uued piirangud alkoholi reklaamile

Edaspidi võib alkoholireklaam võib sisaldada üksnes joogi

1) nime

2) liiki

3) tootja nime

4) kaubamärki

5) päritolumaad

6) geograafilist piirkonda

7) etanoolisisaldust mahuprotsentides

8) müügipakendi kujutist

9) omaduste kirjeldust (värvus, aroom, maitse)

Alkoholireklaamis sisalduv teave peab olema esitatud ühevärvilisel taustal ning ilma heliliste ja visuaalsete kujunduselementideta.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadalkoholalkoholi tarbiminealkoreklaam
Samal teemal
Sisuturundus
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
Viimased uudised
Üleskutse
Lugeja küsibKõik
TervisKõik
ReisKõik
VideoKõik
Tasub teada
48h populaarsemad teemad
Top kommentaarid
Top lood
UudisedKõik
Katsed ja testidKõik
Lugemissoovitus
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MajandusKõik
Valuutakursid
USD
0,891 EUR
GBP
1,157 EUR
SEK
0,104 EUR
RUB
0,014 EUR
=
Kursid seisuga: 27.09.2016
Maa eluKõik
PostimeesKõik
NaineKõik
JuhtimineKõik
TallinnKõik
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE