Fotode tellimine päädis inetu kirjavahetusega

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fotode tellimine lõppes ebameeldivalt.
Fotode tellimine lõppes ebameeldivalt. Foto: SCANPIX

Rakvere fotopoe teenustega rahulolematut klienti jahmatas ettevõtte juhataja kõnepruuk. Juhataja tunnistab, et tema arvamusavaldus oli liiga emotsionaalne.

«Tuli välja, et olete fotod «sisse-zuuminud» ehk ääred ära lõiganud. Kaks fotot on minu jaoks väga suure sentimentaalse väärtusega ja igasugune foto väiksemaks lõikamine ebaprofessionaalne tegevus ning fotode väärtust vähendav. Mis mõõtudes (DPI, resolutsioon jms) peavad olema pildid, et need reaalselt ka tuleks lõikamata 21 cm x 15 cm?» Sellisest pealtnäha süütust kirjast sai alguse sõnavahetus Rakvere fotopoe Fotolabor omaniku ja tellija vahel.

Tellitud piltide kvaliteediga rahulolematu virulane Lennart selgitas, et edastatud pildid olid 600 dpi, resolutsiooniga 4961 x 3543 pikslit ehk suhtega 21 x 15 (1.4:1). «Kui vaja, siis võin ise vähendada resolutsiooni 300 dpi peale ning vajadusel saan teha ka nii-öelda valged ääred. Igasugune pildi väiksemaks lõikamine ei tule kõne allagi!» lõpetas ta oma esimese kirja.

Postimehe tarbijatoimetusele selgitas mees, et fotod oli teinud professionaalne piltnik ning need olid töödeldud õigesse mõõtkavasse, et vältida ebameeldivusi, nagu möödarääkimine ja vääriti printimine.

Fotolabori juhataja Imre Termonen kirjutas vastuseks: «Kui soovib klient fotosid: 10 x 15, 21 x 29,7 või 30,5 x 45 cm, siis külgede suhe on 3:2, kui soovib 15 x 21, siis külgede suhe on 3:4, jutt 300 ja 600 dpi on pehmelt öeldes ebaprofessionaalne.»

See kiri jahmatas fotode tellijat. «Kahjuks sain e-kirja teel vastuse, mis on ilmselgelt ebaprofessionaalne, üleolev ja võib öelda, isegi lausa ülbe,» oli ta nördinud. Ta imestas, et printimisteenust pakkuvas ettevõttes eeldatakse, et klient on kõigeteadlik professionaal ja oskab neile saata juba eelnevalt korrektselt pildid, firma ülesandeks jääb vaid n-ö nuppu vajutada.

«Niipalju oskan ma öelda, et ma ei ole just 100% võhik konkreetset teemat puudutavalt ning olen teadlik, mis asi on pildi resolutsioon, punktitihedus, värviskaala/spektrid, failitüübid, vektor-/rastergraafika jne. Samuti olen kokku puutunud graafilise disainiga ja sellega seotult igasugu töötlus- ja ettevalmistusprotsessidega,» kirjutas nördinud mees.

«teil on võimalik valida ka teine labor, kes soovib teie pretensioone kuulata. edu! tellija, esitades tellimust, määrab ära, mida soovib saada, seda ka tehti. labor täitis tellija soovi, seega miks süüdistate laborit? ehk tasuks peeglisse vaadata! või siis küsida targematelt, et kuidas tulevikus saada fotosid nii nagu oma peas mõtlete (aga tellimust esitades ajate teist juttu),» vastas Fotolabori juht tellijale (kirjaviis muutmata).

Kuna rahulolematu tellija jagas oma kogemust ka Facebookis, kandus inetu tüli sinna edasi. «Mul on «paks nahk», kuid inimesed, kes on lihtsalt rumalad ja lisaks ka parajad trollid, need ajavad mu endast välja lõpuks küll…. Igatahes üks kits suutis oma professionaalsete kirjutistega mu tõesti välja vihastada. Sry, kui inimene ei tea asjast midagi, siis tark kas küsib või on lihtsalt vait, mitte ei hakka ajama idiootsusi suust ja teata veel tagatipuks, et professionaalset juttu ajab… Kui üks loll ei saa aru, et ruut on ruut ja ruudust ilma midagi muutmata-lõikamata ristkülikut ei saa, siis pole midagi teha,» vastas Termonen Facebookis.

Termonen möönis Postimehele, et võib-olla läks ta kirjavahetuses pisut üle piiri.  «Aga ma olengi emotsionaalne inimene,» tunnistas mees.

Ta rõhutas, et tellimuse esitamise ajal küsis klienditeenindaja üle, millist pilti soovitakse. «Teenindaja selgitas, et kuna foto külgede suhe ei ole selle formaadi jaoks sobiv, siis on kaks varianti: kas suurendada, et pilt kataks kogu paberi, või teha valged ääred. Klient valgeid ääri ei soovinud ja nii me tegime,» ütles Termonen.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles