Äsjase rehvireidi tulemused üllatasid

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvid
Rehvid Foto: Kristjan Teedema

Eile õhtul viis Eesti rehviliit ühes politseiga läbi 280 sõiduki rehvide testmõõtmised ning tuvastas, et enamik kontrollitud rehvidest vastasid nõuetele.

Eesti rehviliidu juht Kaur Kuurme ütles, et tänavused mõõtmistulemused Viljandis olid paremad möödunud aastal Tallinnas läbi viidud kontrolli tulemustest, vahendab rehviliit. «Autojuhid on endale selgeks teinud, et liiklusohutuse seisukohast on oluline, mis seisukorras rehvidega auto sõidab – iga halvas seisukorras rehv on ohtlik nii neile endile kui teistele liiklejatele,» rääkis Kuurme. Ta lisas, et eks kindlasti mängis oma osa ka kontrolli ajastus, sest vahepeal on olnud libedad ja külmad ilmad

Viljandis läbi viidud reidi käigus kontrolliti 245 sõiduautot, 30 veoautot ning viis liinibussi. Kulumispiirini, mis talvisel ajal on 3 mm, oli sõidetud neli protsenti rehvidest. Keskmine rehvimustri jääksügavus oli sõidukitel 6 mm, mis on korralik näitaja. Nii veoatuode kui liinibusside rehvid vastasid nõuetele ja olid heas seisukorras.

«On tore tõdeda, et ehkki veoautod võivad talvisel ajal sõita ka 1,6 mm mustrijäägiga, on siiski veoautode juhid ja omanikud mõistnud, et talvisel ajal peab sõitma korraliku rehviga, et vältida ohtu liikluses,» märkis rehviliidu esindaja. Keskmine sõiduauto puutub rehvide kaudu vastu maad vaid 40 cm2 ulatuses. Seetõttu on õige rehvi valik, rõhk ja paigaldamine turvalisuse tagamiseks väga oluline. «Eriti kriitilise tähtsusega on see just talvehooajal, kui teeolud on kehvemad,» lisas Kuurme.

Eesti rehviliit on suuremate Eestis tegutsevate rehvide maaletoojate, edasimüüjate ja protekteerijate loodud tootjavastutusorganisatsioon, kelle põhitegevuseks on vanarehvide kogumise ja taaskasutamise korraldamine. Igal aastal võtab MTÜ Eesti Rehviliit vastu ligi 7000-8000 tonni vanu rehve ning suunab need oma koostööpartnerite juurde taaskasutusse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles