Tarbija nõudis purunenud küünla eest hiigelsummat

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti tarbijate kaebused jäävad norralaste nõuetest tagasihoidlikumaks.
Eesti tarbijate kaebused jäävad norralaste nõuetest tagasihoidlikumaks. Foto: SCANPIX

Küünal purunes põledes ja lõhkus kallihinnalise käsitöölambi – selline oli üle 40 000 Norra krooni ületava tarbijanõude sisu. Eesti tarbijad taolisi hiigelsummasid nõudma ei kipu.

Norralanna kaebas sealsele tarbijakaitsele ja nõudis põlemise ajal katki läinud küünla pärast tootjalt üle 40 000 NOKi ehk pea 80 000 Eesti krooni. See oli tänavu Norra tarbijakaitsele laekunud kaebustest üks väljapaistvamaid, vahendas portaal Dine Penger.

Samas reas tõi portaal välja ka ühe akvaariumiomaniku kaebuse, kes nõudis kaheksa kuud pärast ostmist surnud kuldkalade eest müüjalt 5700 NOKi ehk üle 11 000 krooni.

Mõlemal juhul ei saanud tarbijad oma õigust.

Eesti tarbijakaitse taolisi kaebusi ei näe, sest seaduste järgi saab tootjalt või müüjalt nõuda tagasi seda summat, mida toote või teenuse eest maksti. Erandjuhud on moraalse kahju hüvitamise nõuded, kuid need käivad meil läbi kohtu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles