Tugitoolvoodil esines oluline defekt

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PantherMedia / Scanpix

Klient soetas mullu aprillis tugitoolvoodi hinnaga 140 eurot ja esitas novembris kauplejale pretensiooni, milles tõi välja toote puudused. Komisjon rahuldas tarbija kaebuse ja otsustas, et kaupleja on kohustatud toote vead hüvitama.

Tarbija kaebus

Peamiseks kaebuseks oli see, et rihmad, millega voodi avada, on nähtaval kohal ja seega rikub see kaubanduslikku välimust. Samuti kaebas klient, et kui istuda tugitoolvoodi peale, nihkub alus paar-kolm sentimeetrit tahapoole ning tõustes liigub algasendisse ning loksub.

Samuti märkis klient, et lisaks neile väiksematele ja kohe ilmnenud vigadele, vajus paari kuu möödudes põhi istumise all allapoole. Ta selgitas, et on proovinud saada kauplejaga ühendust, kuid pole vastust saanud, seega nõuab tarbija tootel esinevate vigade kõrvaldamist.

Komisjoni otsus

Komisjon märkis, et tarbija jätab mõned asjaolud ebaselgeks. Näiteks ei selgu pretensioonist, et mille alusel loeb klient rihmade asetust toote defektiks.

Kui tegemist on defektiga ja see ilmnes alles tarbija kodus, siis seaduse kohaselt peab tarbija teatama lepingutingimustele mittevastavusest müüjale kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada. Tarbija kaebusest ei selgu, millal ta on selles osas kauplejale pretensiooni esitanud ja kas see on tehtud õigeaegselt.

Komisjon lähtub kliendi kaebusest osas, mis puudutab tugitoolvoodi loksumist ja alla vajumist ning märgib, et kaupleja vastutab müügi puhul kaupleja asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul peale asja üleandmisest.

Kui toode ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist, kui see on võimalik ja sellega ei põhjustata kauplejale ebamõistlikke kulusid.

Komisjon otsustas tarbija kaebuse rahuldada ja seega on kaupleja kohustatud tootel esinevad defektid parandama. Kui vaidlevad pooled otsusega ei nõustu või ei täida seda, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles