Lugejad: miks pakub pank deebetkaardi aegumisel kallimat kaarti? (1)

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui klient ise märku ei anna, siis saadab süsteem automaatselt uue kallima pangakaardi.
Kui klient ise märku ei anna, siis saadab süsteem automaatselt uue kallima pangakaardi. Foto: SCANPIX

Pank saadab paar kuud enne deebetkaardi aegumist kliendile meeldetuletava kirja, milles ühtlasi mainitakse, et kui klient ise kaardi vahetamisse ei sekku, siis saadetakse talle kõrgema kuuhooldustasuga kaart.

Esimesel juhul pöördus Postimehe poole tudeng, kelle Swedbanki tudengikaart aegus mullu detsembri lõpus. Meeldetuletuse sai ta oktoobri alguses. Kuna aegumiseni oli veel aega, siis ei hakanud tudeng enneaegselt oma pead vaevama. «Detsembri alguses saadeti mulle uus kaart, mis ei ole tudengikaart ega ka tavaline deebetkaart, vaid deebetkaart pluss, mille kuutasu on peaaegu euro võtta kallim kui eelmise kaardi hooldustasu,» kurtis tudeng. Ta lisas, et uue kaardiga ta tudengisoodustust enam ei saa.

Teise lugeja sõnul aegub tema Swedbanki deebetkaart mais, kuid sai meeldetuletuse juba veebruari alguses. «Meilis pakutakse mulle välja automaatset praeguse tavalise deebetkaardi vahetamist kallima deebetkaart plussi vastu,» sõnas lugeja. Selleks, et jätkata tavalise deebetkaardi kasutamist, peab isik sellest ise märku andma pangale, et mitte automaatselt kallimat kaarti saada. «Miks pean ma ekstra vaeva nägema, kui mul pole soovi kallimat deebetkaarti saada?» küsib lugeja.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivase sõnul saadab pank kliendile enne kaardi aegumist alati meeldetuletava kirja, kus teatatakse, et kaart hakkab aeguma ning kliendile plaanitakse uus kaart teha. «Sealsamas kirjas ütleme, et kuna tänaseks on meil olemas ka uuem versioon deebetkaardist ehk Deebetkaart+ (millega saab maksta ka internetis, enamik kliente soovib seda kaardi valikul), siis me sooviksime talle selle uue kaardi vana kaardi asemele valmistada,» kommenteeris Siilivask.

Ta lisas, et kirjas on ka see, et kaart on kallim ning kui klient ei taha uut kaarti, siis tuleks tal teatud  kuupäevaks (enne kaardi tootmisse minekut) teada anda.

«Statistika näitab, et ligi 80 protsenti klientidest on nõus meie valitud kaardiga,» sõnas Siilivask. «Kui klient meid õigeaegselt ei teavita ja hiljem ütleb, et ta ei soovinud kaardi vahetust, teeme talle ilma igasuguse tasuta Maestro.»

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles