Muruniiduk lagunes mõne tunni pikkuse töötamise järel

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Hansapostist ostetud muruniidukiga sai tööd teha vaid mõne tunni, seejärel purunesid mitmed niiduki toimimiseks vajalikud detailid. Tarbijakaitse abiga saab niiduki ostja oma raha tagasi.

Tarbija ostis mullu suvel Tallinnas Järve keskuses asuvast Hansaposti kauplusest lattniiduki Hecht 578 hinnaga 499 eurot. Niidukil oli 24-kuuline müügigarantii. Niidukit sai ostja kasutada vaid 5-6 tundi. Kasutamisel murdus niidukil kinnituspoldi lähedalt juhtraua tugi, eemaldus kepsu laager ja trossirüü oli sulanud.

Ostja pöördus poe poole soovides niiduki eest rahatagastust, ent kaupluse väitel oli tegu mehaanilise veaga, mis ei kuulu müügigarantii alla. Poe esitatud toote ülevaatuse ja hindamise akti kohaselt ei kuulu seadme vigastused garantiikorras parandamisele. Remont oleks maksnud 65 eurot. Pood pakkus kepsu laagri vahetust oma kulul, juhthoobade vahetüki ja töö tegemise eest pidanuks maksma 50 eurot, millest tarbija keeldus. Hansapost soovitas ostjal tellida niidukile täiendav ekspertiis, kuid ta keeldus ka sellest.

Nõutu ostja pöördus tarbijakaebuste komisjoni poole, kes hindas tõendeid ning leidis, et tema kaebus on põhjendatud ja tuleb rahuldada. Müügigarantiiks on müüja või tootja lubadus müüdud asi garantiis ettenähtud tingimustel tasuta või tasu eest välja vahetada, parandada või tagada. Sellega eeldatakse, et garantiiga on hõlmatud kõik tootel garantiitähtaja jooksul ilmnenud puudused.

Võlaõigusseaduse kohaselt annab müügigarantii ostjale garantiitähtajal õiguse nõuda toote tasuta parandamist. Hansapost aga keeldus tasuta garantiiremondi tegemisest, mida põhjendas eelpool hooldusaktis tooduga. Komisjon märkis, et sellest ei nähtu niidukil vigade tekkimise põhjus ning pood ei selgita, kas ja kuidas on garantiitingimusi või kasutusjuhendi nõudeid rikutud.

Komisjon lisas, et asja puudus saabki ilmneda ainult selle kasutamisel nagu hooldusaktis kirjas oli.  Niiduki hoidmisel või ladustamisel see puudus ei olekski ilmnenud. Komisjon leidis, et Hansapost on müügilepingut rikkunud, sest keeldus õigustamatult niiduki parandamisest või asendamisest. Tarbija on neile teinud seaduses nõutud müügilepingust taganemise avalduse ning niiduki kauplejale üle andnud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles