Töötukassa koolitustingimused jäid noorele töötule segaseks

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töötukassa
Töötukassa Foto: Aldo Luud/Õhtuleht

Aasta aega töötuna arvel olnud noor tartlanna sattus töötukassa koolitusvõimalusi uurides mitmete takistuste otsa, töötukassa sõnul võis seejuures pigem põhjuseks olla mingi kommunikatsioonis kaduma läinud moment.

«Ta pöördus töötukassasse ja soovis kindla eesmärgiga teatud koolitust – need on kõik olemas Tartu kutsehariduskeskuses,» rääkis Postimehe tarbijatoimetuse poole aasta alguses pöördunud ja anonüümseks jääda soovinud naine, viidates oma kahekümnendates aastates pereliikmele.

Eelmise aasta veebruarist end töötuna arvele võtnud noor naine on igal korral töötukassas käies näidanud üles huvi koolitustele minna, kuid seniajani ei ole tal seda võimaldatud. «Järjekindlalt keeldutakse sellest, kui ei ole töökohta ette näidata – see on juba kuust kuusse kestnud,» märkis Postimehe poole pöördunud naine.

Koolitussoov sai mitu korda tagasi lükatud

Alguses oli tema noore lähedase sooviks saada raamatupidamiskoolitustele, mis pididki Tartu kutsehariduskeskuses olemas olema. «Nüüd on aga probleem selles, et vaatamata üsna pikale arvelolekuajale ei ole talle seda võimaldatud, kuigi ta küsis selle järele,» tähendas naine.

Töötukassa konsultant olevat oma otsust põhjendanud sellega, et raamatupidajatel on Eestis praegu niigi tööpuudus. Seda otsust toimetuse poole pöördunud naine kahtluse alla ei seadnud, kuid märkis, et kuidas saab töötukassa hinnata, milline inimene pärast koolituse läbi tegemist töö leiab ja milline mitte.

«Nüüd aga on hoopis teine asi välja koorunud – kui inimene tahab koolitust, siis tal peab olema enne töökoht,» nentis naine, kelle sõnul anti tema sugulasele ka töötukassa esindusest kaasa ka paberileht, mis ta peaks siis tööandjalt võtma ja mille alusel töötukassa koolituse siis kinni maksaks.

«Inimene peab olema tööle vormistatud ja palgaga tööle vormistatud – aga kuidas see üldse võimalik on, siis puudub ju töötukassal üldse funktsioon – milleks teda siis vaja on?» nentis tarbijatoimetuse poole pöördunud naine. Samas töötukassa kodulehelt ta koolitust puudutava info alt midagi sellist ei leidnud – seal on kirjas üksnes, et koolitusel saab osaleda kas koolituskaardiga või töötukassa eraldi tellib vajaduse korral koolituse.

Koolitustele saadetakse ainult kindlatel juhtudel

«Tööturukoolitusel saab meie klient osaleda eelkõige siis, kui ta pole vaatamata tööotsimisele tööd leidnud ning konsultandi juures tööotsingute nõustamisel on selgunud, et töölesaamine eeldab uute teadmiste või oskuste omandamist või olemasolevate täiendamist,» selgitas töötukassa tööturukoolituse teenusejuht Karin Andre, mis tingimustel üldse on võimalik töötukassa kaudu võimalik koolitusele saada.

Ka on koolituse läbimisel väga oluliseks tingimuseks, et inimene saab seeläbi sellisel tasemel oskused, mis on tööturul konkureerimiseks piisavad. «Tööturukoolituse eesmärk on soodustada töötukassa klientide töölesaamist, õpetades või arendades selleks vajalikke tööalaseid teadmisi ja oskusi,» sõnas Andre.

Küll aga lisas ta, et kui kliendil ei ole erialast haridust ning ka töökogemus on väike, siis esimeses järgus soovitatakse talle üldse kohtuda töötukassa karjäärinõustajaga. Karjäärinõustamine on kliendi nõustamine töö, kutse või haridustee valikul, töö otsimisel ja karjääri kujundamisel.

Suhtlus konsultandiga on oluline

«Karjäärinõustamise eesmärk on aidata kliendil end paremini tundma õppida, kohaneda muutustega, teha läbimõeldud valikuid selleks, et leida töökoht ja kujundada enda karjääri,» rääkis töötukassa teenusjuht. Tema sõnul on töötukassa eesmärk toetada oma kliente töö leidmisel.

Küll aga peab konsultant selleks, et ta saaks kliente tööotsingute protsessis aidata, omama ülevaadet, kuidas klientidel on kandideerimised läinud ja millist tagasisidet on tööandjad andnud. «Kui tööotsingute käigus on ilmnenud takistusi, siis analüüsib konsultant tööotsingute protsessi ja lepib kliendiga kokku võimalikud lahenduskäigud,» lausus Andre.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles