Soovitused, mida peaksid eakad e-poodi kasutades silmas pidama (1)

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Kaup24 juhatuse liige Maris Kivi toob esile ka viis põhilist soovitust, mida pensionärid ja vanemad inimesed kindlasti peaksid e-poodi kasutades silmas pidama, et tellimusi oleks lihtsam sooritada ning ostud turvaliselt tellijani jõuaksid.

- Kui e-poe suhtes on eelarvamusi, siis küsige abi lastelt, lastelastelt või mõnelt healt sõbralt, kes arvutit rohkem tunneb ning varem e-poest tellimusi on teinud. Samuti tasub kahtluse korral kindlasti üle vaadata tarbijakaitseameti «must nimekiri» e-kauplejatest, kes ei järgi seadusi või ei täida oma kohustusi tarbijate ees.

- E-poe veebilehel peab kindlasti olema järgmine teave: ettevõtte nimi ja asukoht ning e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu küsimuste puhul pöörduda. Kauba tagastamise ja garantii tingimused, ehk kui kaua võtab aega kauba kohalejõudmine ja mis tingimustel tagastatakse sobimatu kaup ja kes kannab tagastamiskulud.

- Ostu sooritamisel saate valida endale kõige sobilikuma maksevõimaluse: maksta kohe internetipanga kaudu, krediitkaardiga või hoopis sularahas alles siis, kui kauba kätte saate. Kui e-pood nõuab toote eest sajaprotsendilist ettemaksu, siis kaaluge, kas ettemaks on kooskõlas ootamisajaga.

- Kui tellimus ei vasta ootustele, siis on tellijal õigus toode või tooted 14-päeva jooksul tagastada ning saada selle eest tagasi kogu ostusumma. Kindlasti tasub silmas pidada, et kui müüja on eraisik, ei kehti kaubale või teenusele seadusest tulenev kaitse ning tarbijate õigused nagu pretensiooni esitamise õigus ja 14-päevane taganemisõigus. Samuti ei saa eraisikult ostes pöörduda murega tarbijakaitseameti poole.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles