Puust ja punaseks: millised nutiseadme vead kuuluvad garantiiremondi alla

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eero Vabamägi

Enamus nutitelefonidega seotud probleemidest, millega kliendid garantiiremonti pöörduvad, on tingitud seadme hooletust kasutamisest ning tarkvaraprobleemidest.

Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul pöörduvad kliendid kõige sagedamini esindusse telefonidega, millel on katkine esipaneel või laadimispesa. Need ja teised hooletusest tekkinud kahjustused aga paraku garantiiremondi alla ei kuulu. Garantii ei korva ka veekahjustusi ning kukkumisel tekkinud mehaanilisi vigu.

Ohtlikud mikromõrad

«Löögi saanud seadmel võivad ilmneda probleemid ka pool aastat hiljem, sest emaplaadile tekkinud mikromõrad on aja jooksul järjest suurenenud ning hakkavad alles hiljem tavapäraseid telefonitoiminguid segama,» rääkis Seliov. Ta lisas, et sageli kliendid ka ei mäleta seda, mis telefoniga kuid tagasi juhtus.

Tihti tuuakse garantiiremonti ka niisuguseid telefone, mida kasutaja enda arvates kuidagi kahjustanud ei ole. Sellistel juhtudel selgub Seliovi sõnul sageli, et telefon on jäänud järelvalveta ning lapsel on sellega mingi õnnetus juhtunud.

Kasuta tootja laadijat

Levinud probleemideks on ka laadimine ja aku vastupidavus - seda tüüpi probleemid on tavaliselt tingitud sellest, et seadme laadimiseks kasutatakse vale võimsusega laadijat või on laadija juhe kahjustada saanud, samuti ei kasutata mingil põhjusel originaallaadijat.

Nutiseadme aku vastupidavus sõltub Seliovi kinnitusel nii seadistustest, võrgurežiimist, rakendustest, ekraani valgusest kui ka kasutussagedusest. «Kindlasti tasuks meeles pidada, et lisatarvikutele  (aku, laadija) ei kehti seadme enda garantii. Küll aga kehtib neile tavaliselt 6-12-kuuline tootjapoolne garantii,» märkis Seliov.

Millal on garantiiremont tasuta?

Tasuta garantiiremonti tehakse eelkõige tarkvaraprobleemide puhul, mil telefon on aeglane või jookseb põhjendamatult kokku. Tarkvara puhul võivad probleemid tuleneda nii tootja praagist kui ka valest kasutamisest – näiteks ülekoormatud mälust, alla laetud rakendustest ning õigel ajal teostamata uuendustest.

Garantiiremonti teostatakse tootja poolt sertifitseeritud hoolduskeskustes ning selles protsessis on mobiilioperaator ainult vahendaja. «Kui klient pöördub volitatud hoolduskeskuse või seadme müüja asemel esimesse ettejuhtuvasse remondifirmasse, kaotab garantii oma kehtivuse,» hoiatas Seliov.

Tavapärase 24-kuulise garantiiremondi ajal parandatakse kõik tootjapoolsed vead tasuta. Kui remondi maksumus muutub ebamõistlikult kalliks, asendatakse seade kliendile samaväärse seadmega. Kui aga garantiiremondi käigus avastatakse, et seadme vead on tekkinud kliendi süül, siis on edasine hooldus tasuline.

Kuidas tagada nutiseadmele võimalikult pikk eluiga?

  • Tutvu seadme tootja garantiitingimuste ja kasutusjuhendiga.
  • Tühjenda aeg-ajalt telefoni vahemälu ning eelista pilveteenuseid (Google Drive, Dropbox jt).
  • Tee nutiseadmele tarkvara- ja rakenduste uuendusi.
  • Varunda telefonis leiduvad andmed ja taasta vähemalt korra aastas tehase algseaded.
  • Ära kasuta nutitelefoni vihma ja lumesaju käes viibides.
  • Kasuta kaitseümbrist ning ainult oma seadme mudelile sobivat laadijat ja muud lisavarustust.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles