Lugejate kogemused vautšeriportaalidega: pärleid ikka leiab

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vahel võivad vautšeriportaalist sooritatud ostud tuua kaasa ka halva üllatuse.
Vahel võivad vautšeriportaalist sooritatud ostud tuua kaasa ka halva üllatuse. Foto: SCANPIX

Vastusena mõnda aega tagasi väljakuulutatud üleskutsele jäid Postimehe lugejate hulgas valdavalt kõlama negatiivsed kogemused vautšeriportaalidega – iseäranis, mis puudutab iluteenuseid.

Postimehe tarbijatoimetuse üleskutsele jagada oma kogemusi vautšeriportaalidega vastas oma paarkümmend inimest, kes kirjeldasid kogemusi nii Cherry'st, Crazydealist kui HeaDiil.ee'st ostetud vautšeritega. Kõige enam tõrva kallati igasuguste iluteenuste vautšeritele.

Üks lugeja tõi välja Lootuse puiesteel oleva ilusalongi, kust ta ostis vautšeri sellisele trennivahendile nagu PowerPlate. Talle ei meeldinud ei seee, et ilusalong asus keldris, teenindaja ei osanud teda juhendada, kuidas seda kasutama peaks ning kolmandaks oli ilusalongis nii kitsas olnud, et seda poleks seal olnud võimalik kasutada. «Olen hiljem PowerPlate'iga teinud ja tean öelda, et see tegelikult töötab – see pisike masinake, mis seal oli,  selle peal enam-vähem niisama seismine küll tulemust ei anna!» pahandas naine, kes pidas seda vautšeriostu täielikuks raha raiskamiseks.

Teine lugeja hoiatas Tallinnas Narva mnt 7 asuva Mingi ilusalongi vautšerite eest. «Kuigi vautšer ütles, et teevad selle raha eest erinavaid teenuseid, selgus, et kõik teenused on võimalused ja peab eraldi maksma,» nentis pettunud lugeja. Ta lisas veel, et ei jäänud rahule ka salongi töötajatega, kes olid tema hinnangul ebaprofessionaalsed ja umbkeelsed. «Helistades omanikule käitub see nagu viimane mafiooso ja sõimab vene keeles, et klient on hoopis idikas! Jube!»

Cherry vautšeritega on ka alt mindud

Kolmas lugeja rääkis aga, millise kohutava kogemuse sai ta samuti ühest Tallinnas asuvast ilusalongist, mis tegutseb Royal Beauty Residence nime all. «Käisin seal maniküüris Cherry'st ostetud voucheriga – küüned viiliti sõna otseses mõttes viltu ja küünelaki alla jäi mingi puru, nii et lakk oli krobeline,» kirjeldas pettunud klient, kellel maniküürija oli veel viiliga sõrme haava tekitanud. «Oleks pidanud seal kohapeal protesteerima või maksmisest keelduma, aga olin sellises šokis, et vaatasin vaid, kuidas minema saaks, nentis naine, kelle käed hiljem Kaubamaja kosmeetikaosakonnas korda tehti.

Küll oli aga veel teisigi inimesi, kes Cherry'st ostetud vautšeritega rahule ei ole jäänud. «Autode klaasitoonimised Cherry's -50 % hinnaga ongi tegelikult turuhind,» nentis üks lugeja. Teine tõi välja lausa kaks ebaõnnestunud vautšeriostu.

Esimene oli kahe aasta tagune rehvivahetus, mida tegi üks Tartus Turu tänaval asuv garaaž. «Nädala pärast kutsuti tagasi, sest midagi olevat valesti läinud rehvivahetusel – selgus, et rehvid olid õhku nii täis pumbatud, et töömehed imestasid, kuidas mul rehvid plahvatanud pole vahepeal sellise rõhu all,» kirjeldas lugeja, kes ei jäänud rahule ka Türgi reisiga, mida vahendas Wow Travel. Küll kirjutati ta nimi reisidokumentidesse valesti, küll ei osanud giid inglise keelt ning ainuke infoliin oli Saksamaal, kus kliente teenindati vaid saksa keeles.

Ka nentis seejuures üks teine Cherry külastaja, et mingeid väikseid asju ehk nö odavat Hiina träni ta sealt ei ostaks, kuna need on kehva kvaliteediga ja algne hind korrutatakse viiega. Sellele kommentaarile vastas ka Cherry esindaja, kes kinnitas, et enam nad odavaid Hiina kaupu ei vahenda, kuna ei saa tagada selliste toodete kvaliteeti ja tarnet. ««Soodsad hiina kaubad» jätame konkurentide pärusmaaks,» märkis vautšeriportaali esindaja.

Haisvad retuusid ja pooleaastane vaidlus 9 euro pärast

Samas toodi negatiivseid kogemusi välja ka vautšeriportaalidega Crazydeal ja HeaDiil.ee. Näiteks rääkis üks Crazydeal'ist saunaefektiga retuusid ostnu, kuidas pakki avades selgus, et need sõna otseses mõttes haisesid vängelt kemikaalide järele. «Saatsin selle põhjendusega tagasi ja raha tagastati, küll viimasel tähtaja päeval, aga vastu vaidlemata,» rääkis seepeale retuusidest loobunud lugeja. Küll lisas ta, et praegu on need taas müügil. «Ei teagi, kas oli ühe toote probleem või lihtsalt portaali võika haisu olemasolu ei huvita,» nentis ta.

Teine Crazydeal'ist veidra ostu sooritanu tõi välja, et tellis sealt möödunud aasta lõpus esmakordselt teatud toidulisandit, kuigi selle juures oli teade, et see tarnitakse detsembris. «Raha makstud, ootasin ja ootasin, aga voucherit meilile ei laekunud,» nentis lugeja, kes pärast klienditoega ühenduse võtmist sai teada, et kaup tuleb alles jaanuaris. «Kauba tarne edasilükkumist on mitmel ja mitmel korral tulnud ka Cherry'l ette, kuid nemad on sellest meili teel teavitanud,» lisas ta, märkides, et vautšeri saadab Cherry sellest hoolimata kliendile kohe pärast ostu.

HeaDiil.ee puhul toodi negatiivseid kogemusi välja Tsikiita ilusalongiga, kus pärast esimest külastust lühenes kuumkäärilõikuse aeg lubatud 45 minuti pealt 20 minuti peale. Ka ei jäänud ta üldse rahule lõikusega, mis oli olnud pehmelt öeldes kohutav. «Juuksur lõikas ainult otsi, mis tähendas seda, et mu juuste pikkus oli igalt poolt erinev – tagant lühem, keskelt pikem, siis veel lühem, siis pikem ja eest jälle lühike,» kirjeldas pettunud klient. Teine lugeja tõi aga välja, et pidi 9-eurose vaidluse pärast HeaDiil.ee'ga lausa tarbijakaebuste komisjoni minema ja sai raha tagasi alles pärast poolt aastat.

Positiivseid kogemusi ka

Mõne positiivse kogemuse tõid ka lugejad välja. Näiteks üks rääkis, et on ostnud Cherry'st oma 40 vautšerit. «Vaid ühel korral polnud rahul,» tähendas tihe vautšeriportaali külastaja. Tol korral oli tema sõnul olnud tegemist ühe võrdlemisi uue juuksuriteenusega, mida Cherry enam ka ei vahenda. «Võis olla ka lihtsalt ühe juuksuri probleem, ei hakkaks antireklaami tegema,» lisas ta samas.

Veel kiideti ka www.prindi.ee keskkonda, mis pakub erinevaid printimisteenuseid. «Prindi.ee on lahe asi, ma avastasin – lihtsalt prindid pakkumise ja maksad kohapeal,» kirjeldas soovitaja. Ta lisas, et kui inimesele midagi ei meeldi, siis ta uksest sisse ei astu ja teenust ei tarbi. «Või kui kohale ei lähe, siis vähemalt ei kaota raha,» lausus ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles