Nõudlik reisija saavutas tuntud reisikorraldaja üle õiguse

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hurghada.
Hurghada. Foto: SCANPIX

Eelmise aasta lõpus ohtlike olukordade tõttu ärajäetud Egiptuse reisi asendusreis Türki osutus tarbijale kulukaks ja rängaks pettumuseks, ent tarbijakaebuste komisjoni otsusel peab ta osa rahast tagasi saama.

Klient sõlmis GoAdventurega mullu pakettreisilepingu, mille kohaselt pidi reis kahele toimuma Egiptusesse Hurghadasse 07.11. -14.11.2015. Tarbija tasus reisi eest 703 eurot, majutuseks lubati neljatärnihotelli. 

Kuna reisikorraldaja pidi Egiptuse reisid toona tuginedes julgeolekuasutustelt saadud infole tühistama, pakuti kliendile asendusreisi Türki. Ta soovis seepeale kõrgema tasemega hotelli, kuna Türgis pole novembris nii soe kui Egiptuses ning tõenäoliselt tuleb rohkem aega veeta hotellis. Talle pakuti kõik hinnas majutust Belekisse, viietärnihotelli Vera Seagate Resort.

Kuna hotelli kategooria oli kõrgem, tasus klient lisaks 327 eurot, mis tegi reisi kogumaksumuseks 1030 eurot. Kliendi sõnul andis reisikorraldaja asendusreisi valiku tegemiseks vaid paar tundi aega, mille jooksul ei saanud ta süveneda hotelli kvaliteeti, vaid usaldas valiku tegemisel reisikorraldaja soovitust. Reisil pidi ta aga valikus rängalt pettuma ning otsustas asja lahendamiseks pöörduda tarbijakaebuste komisjoni poole. Ta esitas nõude reisi hinna alandamiseks, mille väärtuseks hindas viietärnihotelli eest juurde makstud 327 eurot.

Hotelli kodulehel on märgitud, et tegemist on neljatärnihotelliga, samuti on nii kirjas erinevatel majutussaitidel. Reisija väitel oli hotell ebasanitaarses olukorras: toas oli hallitus, mööbel oli kulunud, seinad määrdunud, rannarätikud olid mustad ja räbaldunud, tubade koristamine oli minimaalne. Hotelli tutvustuses välja toodud toitlustuskohad ei olnud avatud, toidu valik oli kesine ja kvaliteet halb.

Reisija tunnistas, et kirjalikku pöördumist ta kohapeal ei teinud, kuid pöördus suuliselt GoAdventure esindaja poole. Puudusi ei likvideeritud ja reisikorraldaja esindaja märkis, et midagi ei saa muuta, kuna hooaeg on lõppenud.

GoAdventure esindaja selgitas, et nende ja hotelli vahelises lepingus kui ka hotelli värskes brošüüris on hotelli kategooriaks märgitud viis tärni. Nad möönsid, et tegemist oli hooaja lõpuga, mil võib esineda teenuste osas piiranguid, mille kohta info avaldatakse hotelli kodulehel. Kliendile pakuti varasemalt kompromissiks kinkekaarti 100 euro väärtuses või 10 protsenti soodustust järgmisel reisil. Istungil pakuti hinnaalandust 100 eurot, millega klient ei nõustunud.

Komisjon uuris tõendeid ning leidis samuti, et hotelli info ei ole veebis kergelt leitav ning enamus majutusportaale märgib hotelli tasemeks neli tärni. Kuigi reisikorraldaja on oma kodulehel märkinud, et hotelli teenuste nimekiri võib hooaja jooksul muutuda, siis hotelli lehel selline info puudub. Tagantjärele ei ole võimalik tuvastada, milline info oli hotelli kodulehel reisi soetamise ajal.

Võlaõigusseaduse alusel on kliendil õigus hinna alandamisele, sest ta usaldas GoAdventure soovitust, kuna asendusreisi valiku langetamiseks polnud aega selgitamaks välja hotelli teenuste ja majutuse taset. Reisija soetas kallima paketi ainult seetõttu, et majutustase oli tema jaoks oluline. Komisjon leiab, et hinna alandamise määraks on summa, mis pakettreisi eest lisaks maksti (327 eurot).

GoAdventure jurist Heiki Tulk kinnitas Postimehele, et kõigile klientidele pakuti võimalust valida asendusreis või taotleda reisiraha tagastamist. Klient valis asendusreisi Türki ajavahemikuks 16.-23. november 2015 ning tal oli selleks aega alates Hurghada reisi ärajäämisest teada saamisest 6. novembril. Klient broneeris asendusreisi 13. novembril, seega 7 päeva hiljem.

Tulk kirjeldas, et hotellide kirjeldatud teenused kehtivad täies mahus ainult kõrghooajal, enne ja pärast seda võivad paljud teenused olla piiratud kättesaadavusega. Kuna Türgis oli rannahooaeg lõppenud, siis on võimalik, et mõned hotelliteenused olid väiksemas mahus kui nende kodulehel toodud tutvustuses. Sellest, et Türgis oli rannahooaeg lõppenud, oli teadlik ka klient.

«Tarbijale müüdud pakettreisist moodustas 7 päeva majutus koos kõik hinnas toitlustusega 336 eurot, seega meie hinnangul ei olnud õiglane komisjoni otsus, et reisikorraldaja peab alandama pakettreisimaksumust 327 euro võrra, kuid täidame seda nagu ka kõiki varasemaid otsuseid,» avaldas Tulk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles