Oma raha tagasi saada polegi nii lihtne2

Hanneli Rudi
Hanneli Rudi, Tarbija24 juhataja
:

Tuttavale 100 eurot laenanud mees soovis hiljem tehtud pangaülekande tühistada, kuid hoolimata sellest, et ülekannet polnud tehtud, see tal ei õnnestunud. Panga kinnitusel pole see lihtsalt võimalik.

«Tegin kogemata ühe ülekande valele inimesele. Kui uurisin, kas saaks seda tühistada, siis oli pangast vastus, et ei saa,» kirjutas tarbijatoimetuse poole pöördunud Artur. Ta lisas, et võttis Nordea pangaga ühendust ajal, kui ülekannet Swedbanki polnud veel tehtud. «Kui näiteks mingil põhjusel satuvad minu kasutajatunnus ja paroolid kelmide kätte, siis on ju neil roheline tee minu kontot tühjendada. Miks nii vaenulik seadus?» soovis ta teada.

 Nordea panga pressiesindaja Jane-Liina Liivi sõnul käitub pank kliendilt maksekorraldust vastu võttes ja ülekannet teostades makseteenusepakkujana. «Pank teostab ülekande saajale sellises summas ja selliste rekvisiitidega, nagu klient  on oma korralduses märkinud,» selgitas ta. Kinnitatud maksekorraldus läbib töötluse ning vajalikud kontrollid ning edastatakse mõne minuti jooksul rahvusvahelisse kliiringukotta (EBA Clearing) järgmise kliiringtsükli ootele.

«Kuna maksekorraldus on maksjapangast edasi saadetud suhteliselt lühikese aja jooksul, ei ole makset võimalik süsteemist lihtsalt kustutada, vaid tuleb soovi korral tagasi kutsuda,» rääkis panga esindaja.

Kui klient soovib oma ülekannet tagasi kutsuda, siis on Liivi sõnul tegemist uue korraldusega pangale. «Saaja pank saab maksesumma tagastada vaid juhul, kui saaja selleks loa annab (seda juhul, kui tühistamiskorralduse laekumise hetkeks on laekumine juba saaja kontole kantud),» rääkis Nordea esindaja. Ta kinnitas, et maksete töötlemisel ja teostamisel järgivad kõik Eesti pangad Euroopa Liidu määrusi ja Eesti seadusi.

Euromakse tühistamise tasu Nordea pangas on 10€. Tagastamiskiirus sõltub sellest, kas ja kui ruttu annab saaja loa makse tagastamiseks. Keskmiselt laekub tagastus järgmiseks pangapäevaks.

«Kolmandad isikud meie kliendi pangaandmeid (nimi ja kontonumber) teades kliendi kontole kindlasti ligipääsu ei saa, selleks on pank sisse seadnud vajalikud turvameetmed nii pangasaalis kui ka netipangas ja mobiilipangas,» hajutas ta lugeja kahtlusi.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadkontonumbermaksekorraldusnordeapangaülekannetagastusturvameetmed
Samal teemal
Sisuturundus
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
Viimased uudised
Üleskutse
Lugeja küsibKõik
TervisKõik
ReisKõik
VideoKõik
Tasub teada
48h populaarsemad teemad
Top kommentaarid
Top lood
UudisedKõik
Katsed ja testidKõik
Lugemissoovitus
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MajandusKõik
Valuutakursid
USD
0,891 EUR
GBP
1,157 EUR
SEK
0,104 EUR
RUB
0,014 EUR
=
Kursid seisuga: 27.09.2016
Maa eluKõik
PostimeesKõik
NaineKõik
JuhtimineKõik
TallinnKõik
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE