Vaata, millised bussid hakkavad sõitma Tallinna-Tartu liinil (2)

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Aprillis vahetab LuxExpress välja senised Tallinna-Tartu liinil sõitvad bussid. Uutes bussides on vähem istekohti ja osa sellest on muudetud äriklassiks, kus sõitmine hakkab maksma senisest märksa enam. Tavalisel bussisõitjal aga tuleb leppida senisest väiksema ruumiga.

Foto: graafika: Alari Paluots

Viimasel ajal toimunud traagiliste avariide tõttu ei saa uutest bussidest rääkides mööda nende turvalisusest. Irizari Põhja- ja Ida-Euroopa müügidirektori Gotzon Gomezi sõnul on bussis enim ohustatud juht. Tehaseliinil nähtud bussi esiosa meenutab oma ohtrate toestuste poolest pigem ralliautot. «Me võime küll teha omalt poolt maksimumi, aga kui sõita 100 km/h vastu veokit või seina, siis ei ole midagi kahjuks teha,» tunnistab Gomez.

Gomezi kinnitusel läbivad kõik nende mudelid n-ö rullumiskatse, kus kontrollitakse raamistiku tugevust ümberminemise korral. Just turvalisuse tõttu loobuti 90ndatel kahekordsete busside tegemisest, sest nende teine korrus õnnetuse korral puruneks.

«Nii palju, kui meie teame, siis pärast Eestis toimunud avariisid olid busside karkassid väga heas korras, kui nii saab öelda,» sõnas Garcia. Kas ja kui palju tuleb tehasel pärast Eestis toimunud õnnetusi oma mudelit muuta, ei soovinud Irizari esindajad öelda, sest neil pole veel kogu vajalikku infot.

Kuigi tehas oleks omalt poolt valmis panema kolmepunkti turvavööd, siis Lux Express neid ei soovinud. «Turvalisuse poolest pole suurt vahet, aga kahe punkti vöö annab võimaluse enda asendit sõidu ajal muuta,» selgitas Saarpuu. Euronõuete kohaselt peab kolmepunkti turvavöö olema esiistmetel.

Samuti on euronõuetega pandud paika miinimum jalaruum, aga kui palju ruumi tegelikult  jääb, sõltub juba tellijast. «Põhja-Euroopa tellijad eelistavad busse, kus on rohkem ruumi istmete vahel kui näiteks Lõuna-Euroopas,» rääkis Garcia. Näiteks on nii Lux Expressi kui ka Simple Expressi bussid mõlemad 15 meetri pikkused, kuid ühes on 56 ja teises 61 kohta. «Sellises bussis võib maksimaalselt olla 70 istekohta,  aga sellist saab müüa vaid Lõuna-Itaaliasse ja -Hispaaniasse,» tunnistas Gomez.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles