Ministeeriumi vastulöök kritiseerijatele: tulekul on karmimad napsureklaami piirangud1

BNS
BNS
:

Sotsiaalministeerium on asunud lisaks alkoholi reklaami- ja müügipiirangute paketile analüüsima ka võimalusi vähendada alkoholireklaami internetis ja mobiilirakendustes.

«Sotsiaalministeerium on alustanud ettepanekute väljatöötamist alkoholireklaami mahu vähendamiseks internetis, analüüsinud uuringuid, tutvunud Soome värske vastavasisulise regulatsiooniga ning konsulteerinud infotehnoloogia spetsialistidega,» seisab tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski valitsuse kabinetinõupidamisele esitatud memorandumis.

Ministeerium on leidnud kehtivale olukorrale kolm alternatiivi. Neist üks näeb ette alkoholireklaami täieliku keelamist veebis ning teine veebireklaami keelamist, tehes erandi alkoholikäitlejate veebikülgedele. Kolmas ettepanek on lubada alkoholireklaami vaid lehekülgedel, kus nõutakse kasutaja ja tema vanuse tuvastamist, kusjuures alaealistele reklaami kuvamine oleks keelatud.

Kolmanda variandi alternatiiv oleks ka lubada reklaami näitamist vaid lehekülgedel, mis nõuavad sisenemisel kinnitust täisealisuse kohta. Keelatud reklaamiks võib ministeeriumi ettepanekute järgi lugeda ka tarbijamängud, loteriid või võistlused, mille juhises, kirjelduses või muus taolises on seosed alkohoolse joogi kaubamärgiga.

Lisaks plaanib ministeerium välja töötada ka sätted selleks, et takistada alkoholireklaami levitamine sotsiaalvõrgustikes, näiteks Facebookis. Lisaks on Ossinovskil plaan töötada välja meetmed, et takistada alkoholireklaami levikut kasutaja toodetud sisus.

«Täiendavalt vajavad analüüsi ja lahendamist küsimused vastutusest ja seaduse rakendusvõimalustest, samuti telefonirakenduste spetsiifikast tulenevad rakenduslikud küsimused,» lisas tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski memorandumis.

Dokumendis soovitab Ossinovski valitsusel võtta vastu otsus, mille järgi peaks majandus- ja taristuminister Kristen Michal koostöös Ossinovskiga valmistama ette ettepanekud veebi ja mobiilsidevahendite kaudu leviva alkoholireklaami piiramiseks ning esitlema neid valitsusele aprilli jooksul.

Reklaamipiiranguid internetis hakkas ministeerium arutama seetõttu, et eelnõu kohta huvipooltelt laekunud kommentaarides juhiti tähelepanu asjaolule, et alkoholireklaam internetis on kasvav trend ning arvestades noorte suurt veebikasutust vajab see valdkond enam tähelepanu.

Kirjuta toimetajalePrindi
Artikli märksõnadalkoholireklaamJevgeni Ossinovskisotsiaalministeerium
Samal teemal
lugejad tunnevad huvi
Sisuturundus
Saada meile vihje!
Nägid midagi huvitavat? Saada meile kiri, video või pilt siit!
Viimased uudised
Üleskutse
Lugeja küsibKõik
TervisKõik
ReisKõik
VideoKõik
Tasub teada
48h populaarsemad teemad
Top kommentaarid
Top lood
UudisedKõik
Katsed ja testidKõik
Lugemissoovitus
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
MajandusKõik
Valuutakursid
USD
0,9 EUR
GBP
1,185 EUR
SEK
0,105 EUR
RUB
0,013 EUR
=
Kursid seisuga: 29.07.2016
MaaeluKõik
PostimeesKõik
NaineKõik
JuhtimineKõik
TallinnKõik
Liitu Postimehe uudiskirjaga ja ole kursis päeva olulisimate uudistega!
Vali omale meelepärased teemad:
Aitäh, et liitusid
Postimehe uudiskirjaga!
Juba homme jõuab esimene uudiskiri sinuni.
TAGASI POSTIMEHE LEHELE