Interneti teel tellitud telefon ostjani ei jõudnudki (4)

Kerli Kivistu
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eero Vabamägi

Ostja tellis Kreedo Marketing OÜ e-poest mobiiltelefoni iPhone 6, kuid ostjani see telefon ei jõudnud, sest kaupleja viivitas kauba saatmisega ja põhjendas pidevalt, et ettevõte on raskustes.

Tarbija nõue

Tarbija tellis mullu detsembri alguses kauplejalt mobiiltelefoni iPhone 6 hinnaga 379 eurot. Paar päeva hiljem tasus ta ettemaksuna 50 protsenti kauba maksumusest ehk 189,50 eurot. Teine osa arvest pidi tulema talle koos kaubaga.

Kaupleja pidi tellimuse täitma siis, kui esimene osa arvest on tasutud, kuid mullu päev enne jõule teavitas kaupleja e-kirja teel, et pakk ei jõua kokkulepitud kuupäeval, vaid edastatakse tarbijani hoopis 6.-8. jaanuaril 2016. Kirjas oli märgitud: «Kui teile see saabumise kuupäev ei sobi, siis maksame teile tasutud ettemaksu tagasi.»

Ostjale nimetatud kuupäev tõepoolest ei sobinud ning ta saatis kauplejale meili, kus soovis ettemaksu tagastamist. Arvestades kaupleja kohustust tagastada raha 14 päeva jooksul, oli raha tagastamise tähtaeg 06. jaanuar, kuid tollel kuupäeval saatis kaupleja taas e-kirja, milles lubas tellitud kauba eest makstud raha tagastada hiljemalt 1. veebruariks ning viivituse põhjusena märkis komplikatsioone tarnijaga.

02. veebruaril teavitas ostja tarbijakaitseametit, et kaupleja ei ole lubatud tähtajast kinni pidanud ning edastas kauplejalt saadud kirja:  «Lugupeetud klient! Eststore.eu e-pood teavitab, et tagastab tellitud kauba eest algselt lubatud 1.veebruariks asemel raha hiljemalt 15.märtsiks.» Viivituse põhjuseks oli märgitud, et ettevõtte on raskustes.

Komisjoni seisukoht

Kauplejal oli kohustatus tagastada tarbijale lepingu alusel saadud ettemaks summas 189,50 eurot hiljemalt 14 päeva möödumisel ostjalt taganemisavalduse kättesaamisest, milleks oli 23. detsember 2015. Ettenähtud kuupäeval kaupleja oma kohustust ei täitnud ning komisjonil puudub teave, et kaupleja oleks oma kohustust ka hiljem täitnud.

Lähtudes seadusest peab kaupleja tagastama tarbijale tehtud ettemakse summas 189,50 eurot. Kui vaidlevad pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles