Lühinumbrile helistamise tasu peab helistaja ise jälgima

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Mobiilifirmade esindajate sõnul on inimeste teadlikkus lühinumbritele helistamise võimalikest tasudest küll ajaga paranenud, ent vahel tuleb siiski arusaamatusi ette.

Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski kirjeldas, et eritariifne kõneteenusnumber võimaldab kehtestada helistajale paketipõhisest hinnast erineva kõne- või minutihinna. «Kõneteenusnumber võib olla kolme- kuni viiekohaline lühinumber või 800- ja 900-seeriasse kuuluv teenusnumber,» ütles ta.

Telia meediasuhete juht Raigo Neudorf sõnas, et eritariifse kõneteenusnumbri tariifi kehtestamisel räägib kaasa ka teenusepakkuja, kes sisuliselt määrabki helistamise tasu. «Kui tegu on eritariifse kõneteenusnumbriga, on teenuse pakkujal kohustus kõne alguses 10 sekundi jooksul helistajat teavitada teenuse hinnast ja sisust,» ütles ta. Erandiks on sel puhul näiteks otse-eetri saadete hääletused, kus helistamise tasu kuvatakse ekraanil või öeldakse eetris saate käigus.

Fikseeritud tasuga kõneteenusnumbri puhul võib Neudorfi sõnul tegu olla kahe arveldusvariandiga: kas kõne on helistajale tasuta (kõne eest maksab teenusepakkuja) või maksab kõne eest helistaja. Mõlemal juhul on tegemist hinnakirjajärgsete tasudega ja iga operaator kehtestab oma võrgus helistamise hinnad ise. Need on leitavad operaatorite kodulehtedel.

«Erinevate kõnepakettide tingimuste juures on samuti välja toodud, et paketis kehtivad tasud ei kehti teenusnumbritele helistamisel. Kuna tegu on hinnakirjapõhise teenusega, pole tariifist teavitamine kohustuslik,» ütles ta.

Tele2 kommunikatsioonijuht Egle Merbach lisas, et kõne alguses olevat teavitust kontrollib tarbijakaitseamet ja kui see puudub või on ebakorrektne, siis vastutab selle eest teenusepakkuja, mitte operaator.

Neudorf tunnistas, et aeg-ajalt tuleb ette juhtumeid, kus helistaja pole kursis eritariifsetele numbritele helistamise tingimustega, kuid samas on aastate jooksul on inimeste teadlikkus kasvanud. Merbach lisas, et enamasti jõuavad sellised kaebused nendeni juhtudel, mil lapsed on kõrgemalt tasustatud numbritele helistanud ja hiljem avastavad vanemad arvelt oodatust suurema teenuste kasutuse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles