Tallinki laev seisis tehnilise rikke tõttu ligi kaks tundi sadamas

Nele-Mai Olup
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Superstar.
Parvlaev Superstar. Foto: «Reporter» / Kanal 2

Tallinnast Helsingisse kell 22.30 väljuma pidanud reisilaev Tallink Superstar seisis tehniliste probleemide tõttu ligi kaks tundi Tallinna sadamas.

«Tallinki 22.30 väljuma pidav laev seisab senimaani sadamas D-terminalis,» kirjutas Postimehe lugeja veidi enne südaööd.

«Kuidas on see võimalik, et lasete inimesed laeva ja ei ole veendunud, et laeva seisukord on korras, et väljuda sadamast,» kirjutas laeval viibiv reisija sotsiaalmeedias.

«Emad kussutavad öösel oma lapsi magama ja teil pole isegi pakkuda inimestele kajuteid. See pole normaalne, et inimesed peavad koridoride põrandal magama koos väikeste lastega ja pole isegi istekohti. Selliseid probleeme on teil päris tihti ja ometigi ainult vabandate ja vabandate,» jätkas reisija.

«Hea mõte oleks reisijatele ka infot jagada. Kaks tundi istuda ja loota, et äkki järgmine teade on päris väljumise ajast, mitte eeldatavast, ei ole väga lõbus,» kirjutas teine laeval viibinu.

Kella 23 paiku avasid Tallinki töötajad uksed ning reisijad said soovi korral laevast lahkuda. Kella poole 1 paiku öösel väljus laev sadamast.

Kommenteerib Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne:

«Tegu oli tehnilise probleemiga, mis puudutas laeva peamasinate automaatikat,» ütles Lääne Postimehele. 

Laev sai sadamast väljuda, kui juhtimissüsteem oli ümber lülitatud automaatselt juhtimiselt manuaalsele.

«Kahjuks tehnilist viga ei suudetud kõrvaldada ja seetõttu väljub ka hommikune laev Helsingist kell 7.30 manuaalsel juhtimisel,» lisas Lääne. Manuaalne juhtimine on tema sõnul olemuselt sama turvaline kui automaatne süsteem, kogu laeva juhtimine toimub lihtsalt manuaalsel teel.

Lääne sõnul teavitati reisijaid pärast rikke avastamist pidevalt laeva siseraadio kaudu. «Samuti töötas laeva infolaud, kuhu soovitame igasuguste murede ja küsimuste puhul reisijatel alati pöörduda,» lisas ta.

Lääne sõnul pakuti reisijatele tasuta toitlustust bufees ja kohvikus. Lisaks pakuti tasuta ka kajuteid. «Eelisjärjekorras pakuti kajuteid lastega peredele, kuna kajutite arv on kiirlaeval piiratud,» täpsustas Lääne.

Autota reisijatel võimaldati laevalt maha minna, kuid autoga reisijatel ei olnud võimalik oma sõidukit autotekilt kätte saada. «Kuna autotekk oli täiesti täis ja laev loodeti väljuma saada, siis üksikute sõidukite väljalaskmine oleks tähendanud kogu autoteki tühjendamist ning seetõttu oleks laev pidanud veel paari tunni võrra hilinema,» selgitas Lääne.

Kõigi küsimustega palub Lääne pöörduda Tallinki klienditeeninduse poole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles