Teenindaja soovitab: viis kuldreeglit, kuidas söögikohas käituda (1)

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ebaviisakalt käituv klient võib teenindaja meele pikaks ajaks rikkuda.
Ebaviisakalt käituv klient võib teenindaja meele pikaks ajaks rikkuda. Foto: Panther Media/Scanpix

Söögikoha personali ajavad enam närvi näiteks kliendid, kes püüavad menüüd enda maitse järgi ümber korraldada ning lapsevanemad, kes lasevad oma võsukestel järelevalveta ringi joosta.

Nii restoranides, kohvikutes kui ka baarides töötanud teenindaja tõdes, et kuigi enamik kliente on fantastilised, on ta oma töökogemuse jooksul kokku puutunud paljudega, kes ei näi teenindaja panust ega toidukoha häid tavasid hindavat, vahendab news.com.au. Seega koostas ta viis soovitust, mida paljud teenindajad tahaksid, et kliendid teaksid.

1. Telli toit tavapärasest menüüst. Menüü koostanud inimene tõenäoliselt teab üht-teist toidust ja selle kombineerimisest. Kui menüüs kirjeldatud roas on mõni huvitav komponent, ole julge ja proovi seda, mitte ära palu seda eemaldada. On tõenäoline, et ilma selleta ei pruugi toit olla nii maitsev, nagu see algselt kavandatud oli. Lisaks häirib see mõnel määral koka tööd ja sujuvat tellimuste täitmist, kui oled palunud mõne komponendi eemaldada või asendada.

2. Ära poolita arvet. Kui oled plaaninud sõpradega lõunatada ning olete teadlikud, et maksate eraldi, siis miks mitte eelnevalt sularaha varuda? Kui olete tellimuse esitanud koos sõpruskonnaga ning palute lõpuks teenindajal arve ära jagada, peab ta kassas kogu protsessi otsast peale alustama, jättes sellega teised kliendid ootele.

3. Ära ole ebaviisakas. Teenindaja suhtleb parema meelega heatujulise ja viisaka kliendiga ning on valmis tema nimel rohkem pingutama. Tasub ka mainida, et kuna teenindajast ei sõltu otseselt see, kuidas toit maitseb ning millal see valmib, pole õige kaebuse korral tema peale karjuda. Teenindaja on tõenäoliselt päev otsa jalgel ja tegutseb ning saab selle eest väikest palka. Seega kui näed teda hetkeks puhkamas ning klaasi vett joomas, ära ärritu seepeale, et ta kohe sinu juurde ei tõtanud.

4. Vaata oma laste järgi. Inimesed ei näi aru saavat, et isegi kõige lastesõbralikumas söögikohas pole turvaline lasta lastel omapäi ringi joosta. Kui laudadel on kuumad joogid ja söögid, on neil kerge sinna otsa joosta, ennast määrida või kõrvetada ning teisi kliente häirida.

5. Ole lisahüvesid kasutades viisakas. Ära reosta toidukoha tualetti või teisi ruume nii, nagu oleks see su enda oma. «Ma ei saa kunagi teada, miks ometi viskavad inimesed tualetis paberit põrandale või hügieenisidemeid vetsupotti,» kurtis teenindaja.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles