Kauba eest rahatagastuse küsimist ei tasu peljata

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eestlane ei taha üldjuhul tüli ja õiendamist, kui näiteks restoranis on toit üle soolatud - pigem jäetakse asi sinnapaika ega tõsteta teenindaja või juhataja peale häält

Tegelikult toimib «raha tagasi» põhimõte paljudes poodides ja teeninduskohtades ja enamasti ei pane keegi pahaks, kui soovid loobuda ja makstud raha tagasi saada., kirjutab TFBank laenukool.

Kõige lihtsam näide on rõiva- ja jalatsikauplused. Muidugi tuleb kliendil ostes maksimaalselt veenduda, et toode talle sobib, kuid praktikas tuleb siiski pidevalt ette vajadust toodet tagastada või vahetada. Kui ese on kandmata ja ostmist tõendavad kviitungid alles, ei keeldu enamik kauplusi ja ametlikke edasimüüjaid kaubanduses kehtivate heade tavade järgi seda tagasi võtmast. Küll aga on poodidel õigus tagastatud kauba väärtuses pakkuda raha asemel vahetamise võimalust või kinkekaarte. Seda praktiseerivad paljud kauplused Eestis.

Internetipoodidel on «raha tagasi» süsteem enamasti juba avalehel välja lubatud ja ära kirjeldatud. See tõepoolest toimib ning kliendilt ei eeldata seejuures pikki ja põhjalikke seletuskirju, miks ta toote tagastada soovib. Üldjuhul laekub raha kontole tagasi kahe nädala jooksul. Küll võib netipoodidesse kauba tagastamisel tekkida lisakulu kauba tagasi saatmiseks, kuigi paljud e-kaupmehed on ka selle kliendile soodsalt lahendanud.

Omaette valdkond on vahendusportaalid, kuid sealgi on tagastused üha lihtsamaks tehtud. Näiteks vahendusportaalidest ostetud lennupiletid saab hõlpsasti tagastada ja see on isegi lihtsam protseduur kui näiteks see, kui soovid muuta lennuaega või mõnd nime broneeringus. Kui viimastega võib tihti ränka vaeva näha, siis raha tagasi saamiseks piisab klõpsamiseks vastavale lingile ning piletiraha on kontol tagasi tõenäoliselt juba paari päevaga.

Kõige tähtsam raha tagasi saamise juures on aga julgus see tagasi küsida. Kaupmehel pole tegelikkuses vahet, kas ta saab nende eest raha ühelt või teiselt kliendilt. Küll aga jääb vale asja soetamisel ning sellele käega löömisel kliendi rahakotti auk.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles