Rimi teenindaja: joobes isik püüab sageli kinnitada, et pole purjus (1)

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Rimi

Rimi teenindajate sõnul kimbutavad joobes kliendid neid sageli ning vahel oleks lihtsam käega lüüa ning neile pudel ära müüa. Selle vältimiseks hakkab pood müüjaid koolitama, kuidas endale kindlaks jääda ning kliendile viisakuse piirides vastu astuda.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul oli muuhulgas üheks ajendiks hiljuti Rimile saabunud e-kiri, kus 18-aastane tüdruk kirjeldas, et müüja keeldus talle ja ta alaealisele sõbrannale alkoholi müümast. Ärritunud klient nõudis meilitsi teenindaja vallandamist, kuid Batsi sõnul ongi see käitumine, mida nad oma teenindajatelt ootavad - et nad julgeks vastu võtta otsuse alkoholi mitte müüa.

Samas vajaksid müüjad koolitust, kuidas ära tunda joobes inimese käitumist või ennetada olukordi, mil noorukid on palunud täiskasvanul neile alkoholi osta, kuid seegi tegevus on keelatud. Seetõttu koostati Kinoteatri ning SA Terve Eestiga koostöös selleteemalised videoklipid.

Telliskivi Rimi teenindaja Liis ning Vanalinna Rimi teenindusjuht Mari kinnitavad, et on joobes ning ebameeldivate klientidega kokku puutunud ning nende nägemine on kauplustes üsna tavapärane, kuid siiski hirmutav. «On erinevaid variante – mõned on rahulikud, löövad käega ja lähevad ära, kuid on ka neid, kes muutuvad agressiivseks ning turvamees peab tulema ja nad välja saatma,» kirjeldas Liis.

Mari märkis, et kui müüja keeldub joobes inimesele alkoholi müümast, siis öeldakse sageli vastu, et nad pole purjus või et mida müüja üldse endast arvab, et kliendile midagi öelda, kuna see pole nende asi.

Liisi väitel pole ta alkoholi müünud alaealistele ega ka joobes inimestele. «Teenindajad teavad, et alaealistele müümise tõttu neid trahvitakse. On kindlasti olemas keegi, kes on müünud ka joobes inimestele ning lihtsalt käega löönud, et mis siis ikka. Isiklikult ei ole sellist olukorda olnud, sest endale tuleb kindlaks jääda,» arvab ta.

Mõlemad tunnevad, et kampaania järel on elu kergemaks muutunud, sest enne ei öeldud klientidele kuigi palju seda ära ning pigem müüdi alkoholi, et vältida konflikti. Kui on teada, et seljatagune on kindlustatud ning müüjale tullakse konfliktse olukorra puhul appi, siis see ka toimib. Liis ja Mari kinnitavad, et lisaks kolleegidele on appi tulnud ka teised kliendid, kuna tülikas klient tekitab üldjuhul järjekorra ning häirib teisi poekülastajaid.

TAI vanemspetsialist Triin Sokk lisas, et viimase kolme aasta jooksul on selles osas toimunud positiivne muutus - müüjad julgevad dokumenti küsida ning on seda oskust harjutanud, samas nad eeldavad ka, mida ette võtta juhul, kui müüja keeldumise tõttu tekib konflikt. «Oluline on näha teenindaja vaatenurgast, mida nemad kogevad ning kuidas olukorda näevad. Joobes klient rikub poe atmosfääri, tülitab teisi kliente, lõhub asju jne ja kõige sellega peab müüja tegelema,» ütles ta.

Soku väitel tulevad müüjad asjaga üsna hästi kaasa ning nende jaoks on oluline tunda ka seda, et poe juhtkond ja kolleegid neid toetavad. Kui näiteks reede õhtul tekib poes konfliktne olukord, mis omakorda põhjustab pika järjekorra, teab müüja siiski, et on võimalus juhataja, teenindusjuht või turvamees appi kutsuda.

«Rimi tõestas, et kõik on kinni selles, mida kaupluse juhtkond endale eesmärgistab – näiteks kas toetab müüjaid - ning ainult seeläbi on muutus võimalik. Julgen öelda, et iga pood, kust müüakse alaealisele või joobes inimesele alkoholi, ei ole tahtnud midagi selle tõkestamiseks teha,» avaldas TAI direktor Maris Jesse.

Kinoteatri dramaturg Paavo Piik kirjeldas, et filmiklippide jaoks ainest kogudes käisid nad ühel reede õhtul koos Katrin Batsiga vanalinnas Aia tänava Rimis reaalseid olukordi jälgimas. «See, mida nägin seal mõne tunni jooksul, oli justkui väga depressiivne dokfilm,» avaldas ta, kuigi tegelikult on see reaalne elu. Kinoteater otsustas, et ei kaasa edaspidi oma projektidesse alkoholitootjaid ning nad üritavad veenda ka näitlejaid, et ei tehtaks alkoholile reklaami.

Allolev videoklipp annab aimu, milliste klientidega Rimi ja Säästumarketi müüjatel sageli tegemist tuleb teha.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles