Avies põhjustab reisijatele siiani probleeme

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Aviesi lennuk
Aviesi lennuk Foto: Liis Treimann

Kuigi Eesti lennufirma Avies pidi peatama lennud juba 1. aprillil, on Postimehele teada vahejuhtum eelmisest nädalast, kus Rootsist ostetud piletiga Stockholmi lennata soovinud reisija sai alles Tallinna lennujaamas teada, et Avies enam ei lenda.

Tallinna lennujaamas lennufirmade maapealse teenindamise ja check-in'iga tegelev Tallinn Airport GH ei soovinud vahejuhtumit kommenteerida.

«Meil puudub õigus anda lennufirmade ja reisijate kohta käivat informatsiooni kolmandatele osapooltele, seega eraldi Aviesi lennufirmaga seotult meil infot edastada teile kahjuks ei ole,» põhjendas keeldumist firma turundusjuht Anne Kaseväli.

Tema sõnul on suhteliselt harv olukord, kus reisija tuleb lennule ja tal puudub kehtiv lennupilet või lendu ei toimugi.

«Pigem tundub see kommunikatsiooniküsimusena, et reisija ei olnud informeeritud tema lendu opereeriva ettevõtte lennukatkestusest,» rääkis Kaseväli. Sääraseid juhtumeid tuleb tema sõnul ette pigem lendude hilinemiste või tühistamiste puhul, kui lennufirma kas ei saa reisijaga kontakti või mingil muul põhjusel on info jäänud jagamata,» ütles turundusjuht. Ta selgitas, et siis jagatakse vastavat infot juba lennujaamas, vastavalt konkreetse lennufirma reeglitele.

«Kui reisijal puudub konkreetse lennu pilet, siis ta lennuki pardale ei pääse ja reisijateenindajad annavad olukorrast lähtudes reisijale suunavat infot (kas piletit on võimalik vastavalt piletiklassile ümber vahetada jms). Kui on tegemist lennufirmaga, mis enam ei lenda, siis palutakse võtta kontakti selle lennufirmaga, sarnane olukord oli ka Estonian Airi pankroti korral,» selgitas Kaseväli.   

Iga lennufirma kuvab registreerimisel oma süsteemis konkreetse lennu reisijanimekirja ja selle alusel Tallinn Airport GH ka tegutseb ning see on aluseks lennu teenindamisel.

Homsele lennule tuldi eile

Rohkem on olukordi, kus reisijal puuduvad vajalikud reisidokumendid, näiteks on pass või ID-kaart  aegunud, ei kehti sihtkoha nõuete järgi vajaliku aja või puudub viisa. «See on selgelt tihedamini esinev olukord, kuid meil ei ole võimalik reisijat lennule lasta ja need reeglid on kehtestanud lennufirma.»

«Neid reisijaid, kes päev enne enda lendu lennujaama tormavad või päev hiljem saabuvad, on üpris palju, kuna tänapäeval enam «füüsilist piletit» ei eksisteeri,» ütles Tallinn Airport GH juhatuse esimees Tiit Kepp. Lennujaamas lennule registreerides piisab sõltuvalt sihtkohast kas ID-kaardist või passist. «Sageli vaadatakse kuupäeva ja tullakse lennujaama siis, kui arvati, et selleks on «paras aeg», aga tihtipeale on tööandja või peika või keegi muu ostnud pileti kas päeva varasemale lennule või hilisemale,» selgitas Kepp. Ta lisas, et klassikaline lendudelt maha jäämine toimub muidugi kella keeramise ajal.

«Mis piletitesse puutub, siis minu lähiajal huvitavaim juhtum oli see, kui Ameerika Ühendriikide kodanikul oli käes 2015. aastal pileti väljaprint kus ilustses kiri «Ylemiste Airport Talin USSR»,» rääkis Kepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles