3 märki, et auto tuleks välja vahetada (3)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: iStock

Statistika kohaselt vahetab keskmine Euroopa autoomanik oma sõiduvahendit iga kolme kuni viie aasta järel. Just selleks ajaks hakkab hing ihkama värskemat autot või hakkavad halvemal juhul välja tulema auto suuremad vead. 

Auto24.ee statistika põhjal oli eelmisel aastal portaalis müügiks pakutavate autode keskmine hind 7386 eurot ning kõige tüüpilisem ehk mediaanhind 4600 eurot. Kõige populaarsemad olid viis kuni kümme aastat vanad autod. Kuid millal tuleks auto väljavahetamisele mõtlema hakata?

Sõiduriist kipub alt vedama

Isikliku sõiduauto olemasolu suurimad eelised on kindlustunne ja iseseisvus. Autoga saad praktiliselt iga kell sõita mugavalt ükskõik kuhu: tööle, kooli, sugulaste juurde, metsa seenele või randa päikest võtma. Paraku on liikumisvabadus ilma auto olemasoluta teataval määral piiratud. Jalgrattaga saab sõita lühemaid distantse, ühistranspordi puhul ollakse sõltuv sõidugraafikust, mis kaugemates piirkondades võib olla tõsine probleem. Taksod pole ka paraku alati saadaval.

Olles harjunud oma autoga mugavalt liikuma, hakkab auto lagunedes kindlustunne tasapisi hajuma ning asendub murega. Pikemale teekonnale remonti vajava autoga minna ei saa, sest kriitilisel hetkel võib viga välja lüüa ja edasist liikumist takistada. See on üks indikatsioon, et võiks mõelda auto väljavahetamisele.

Hoolduskulud ei tasu ennast ära

Autoomaniku üheks lahutamatuks igapäevamureks on oma neljarattalise hooldus. Masin vajab kütust, õlivahetust, rehvivahetust, kriimustused tahavad katmist, kere pesu ja vahatamist ning jooksvaid kulusid tekib veelgi.

Ostes salongist uue auto, pead arvestama, et kõik auto korrapärased hooldused tuleb teha esinduses ja kulutused võivad olla üsna suured. Kasutatud auto puhul saad võrrelda erinevaid remonditöökodasid, kus hooldusteenuseid pakutakse, seejuures uurida, missugune on hinna ja kvaliteedi suhe ning lõpuks endale jõukohase hinnaga ettevõtte välja valida. Samuti võid lihtsamad hooldustööd ise ette võtta.

Hing ihkab uut

Ja lõpetuseks argument, mis võib osutuda määravaks – hing lihtsalt ihkab uut autot.

Seda tõestab ka Maanteeameti statistika, mille kohaselt registreeriti eelmisel aastal keskmiselt ühes kuus 9000 sõiduauto omanikuvahetust ning kasutatud autode esmaregistreerimisi oli samuti palju – keskmiselt 2000 kuus. Kui leiad end üha tihedamini automüügikuulutusi sirvimas ning oma auto igapäevase korrashoiuga enam väga palju ei tegele, siis on tõenäoliselt praegune auto emotsionaalselt oma elu ära elanud.

Kuidas finantseerida auto ostu?

Uue auto ostmisel tõstatub siiski mitmeid küsimusi, millest üks olulisemaid on ostu finantseerimine. Kas laenata autoostuks raha sõbralt, võtta auto liisingusse või taotleda autolaenu?

Kasutatud auto ostmisel tuleb arvestada, et liisingul on tavapäraselt piirangud auto vanusele ja maksumusele, seega tuleb oma valikut kitsendada. Samuti peab olema teatud summa sissemakseks ning lisaks igakuisele liisingumaksele tuleb arvestada ka kaskokindlustusega, mis on liisinguautode puhul kohustuslik.

Lisaks liisingule on finantseerimise võimaluseks ka autolaen. Autolaenu taotledes ei nõuta kliendilt sissemakset, hindamisakti ega kaskokindlustuse tegemist, sest auto vormistatakse kohe kliendi nimele. Autolaenuga võib osta ka vanema auto kui liising võimaldaks. Kuna kasutatud auto on kohe uue omaniku nimel, siis ei laiene kitsendusi, mis nõuavad autohooldusi mingis konkreetses töökojas. Vabadust otsustada, kuidas oma autoga ümber käia, on seepärast rohkem. Ühtlasi saab autolaenu kasutada ostetava auto remontimiseks või näiteks ka uute rehvide soetamiseks.

Üheks autolaenu pakkujaks turul on Bigbank. Lähemalt Bigbanki autolaenu tingimustega saad tutvuda veebilehel https://ee.bigbank.ee/autolaen/

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles