Restorani hooletus maksis allergikust kliendile elu

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Esmaspäeval määrati kuus aastat vanglakaristust Suurbritannia restoraniomanikule, kes serveeris kliendile roa, mille söömine põhjustas tema surma.

Inglismaal asuva Indian Garden restorani omanik Mohammed Zaman vaevles kaks aastat tagasi ligi 400 000 euro suuruse võla käes ning haaras igast õlekõrrest, et restorani kulusid vähendada, vahendab Fox. Seetõttu vahetas ta muuhulgas kana tikka masala retsepti, asendades seal jahvatatud mandlid maapähklitega, kuna viimased on tunduvalt odavamad.

2014. aastal külastas restorani Paul Wilson, kes kannatas juba lapsest saati tugeva maapähkliallergia all. Mees teavitas sellest ka restoranitöötajaid, kes serveerisid talle kaasa roa, mille pakendilgi oli kirjas «ilma pähkliteta», kuid pärast esimest ampsu tabas meest siiski allergiline reaktsioon, mis põhjustas ta surma.

Mõned nädalad enne seda esines restoranis samamoodi vahejuhtum, mil 17-aastasel kliendil esinesid restoraniroa söömise järgselt allergiasümptomid. Söögikoha omanik ei pööranud aga sellele tähelepanu. Kohus tegi seetõttu otsuse, et restoraniomanik oli tahtlikult hooletu ning see maksis kliendile elu.

«Wilson töötas samamoodi toidusektoris ning oli kogu oma elu suutnud endale eluohtlikke pähkleid vältida – erinevalt teist oli ta ettevaatlik mees,» sõnas kohtunik Simon Bourne-Arton Zamanile.

Zaman mõisteti süüdi ettekavatsemata tapmises ning kuues toiduohutustingimuse rikkumises, karistuseks määrati kuus aastat vanglakaristust. Otsus võib luua pretsedendi, kuidas taolisi hooletusjuhtumeid restoranitööstuses käsitletakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles