Uus trend Eestis – kassapidajatevaba aeg (4)

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väga varajastel ja hilja peale jäänud ostjatel tuleb ise kassapidaja töö ära teha.
Väga varajastel ja hilja peale jäänud ostjatel tuleb ise kassapidaja töö ära teha. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

 Kui Taanis tuleb kohalikus poeketis Fötex juba ammu päeva lõpus ostjatel endil teha ära kassapidaja töö,  siis nüüd on sama lahendus kasutusel ka ühes Eesti supermarketis.

«Uuendus seisneb selles, et kaupluse töö esimese (kell 8-9) ja viimase (kell 21-22) tunni jooksul pakume me klientidele võimaluse sooritada oste iseteeninduskassades, kus neid abistavad kuni kaks kaupluse konsultanti,» rääkis Maxima pressiesindaja Katja Ljubobratets.

Viimsi Maximas on kokku viis iseteeninduskassat, millest kaks võimaldavad tasuda ostude eest ka sularahas. «Uuendusel on vähemalt kaks alust. Esiteks, tagamaks klientidele soovitud kvaliteeti ja mugavust, vajame täiendavaid töötajaid, keda antud piirkonnas on väga raske leida,» selgitas pressiesindaja uuenduse tagamaid. Teiseks on selle poe kliendid ühed aktiivsemad iseteeninduskassade kasutajad. Iga kolmas klient kasutab just seda võimalust.

Foto: Lugeja foto

Kuigi uuenduse üheks põhipõhjuseks on tööjõuprobleemid, siis Maxima esindaja sõnul töötajate arv poes ei vähenenud, kuid see andis võimaluse tööd ümber korraldada. «Praeguseks klientidelt saadud tagasiside annab võimaluse arvata, et uuendus on neile vastuvõetav,» ütles Ljubobratets.

Kuigi tööjõuprobleemid on ka teistel poekettidel, siis Maxima uuendusega esialgu kaasa ei minda.

Rimi pressiesindaja Katrin Batsi sõnul pole nad sellist uuendust isegi kaalunud. «Seda eelkõige juba sellepärast, et näeme kauplustes, kuivõrd suur hulk klientidest siiski eelistab traditsioonilist teenindust. Võimalik, et Rimis on see nõnda seepärast, et meil on lihtsalt kõige paremad teenindajad,» ütles Bats.

Prisma turundusjuhi Silver Säga sõnul on nende kauplustes vähemalt üks tavakassa avatud kogu lahtiolekuaja vältel. «Meie selge nägemus on, et iseteeninduskassad täiendavad tavakassasid, mitte vastupidi,» sõnas Säga. Ta lisas, et on palju kliente, kes soovivad kassas suhelda masina asemel toreda päris inimesega ning seetõttu iseteeninduskassasid ei eelista.

Kuna alati on kliente, kes soovivad ostude eest tasuda tavakassas, siis hoitakse ka Selveris alati mõni neist lahti. Avatud tavakassade arv sõltub külastajate arvust, vaiksemal ajal on kassasid vähem lahti ja tipptundide ajal rohkem. «Edasised arengud on ennekõike seotud tarbijate ostukäitumise muutustega ehk sellega, kui kiiresti kasvab selvekassade kasutamise osakaal ostude eest tasumisel, mis praegu jääb veel tavakassades sooritatud ostudele alla,» ütles Selveri pressiesindaja Erkki Erilaid.

Coopi (endise nimega ETK) plaanib tänavu avada selvekassad 20 kaupluses.  «Kuigi nutikassad on klientide poolt hästi vastu võetud, kasutab suur osa klientidest endiselt tavakassat ning seetõttu ei pea me nende sulgemist mõistlikuks,» ütles Coopi pressiesindaja Martin Miido. Ta lisas, et lähtuvalt klientide harjumustest ja soovidest võib tulevikus antud ettepanek arutlusele tulla. «Kuid täna veel kindlasti mitte,» lisas ta.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles