Lugeja küsib: miks kasutatakse PPA päästekopterit loosimängude auhinnana?

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

«Miks on hiljuti sagenenud päästekopteri ressursi kasutamine tarbijamängude ja loosimiste auhinnana? Hiljuti toimus näiteks Star FMi loos, kus oli auhinnaks sõit päästekopteriga,» märkis lugeja.

Vastab Põhja prefektuuri vanemkorrakaitseametnik Kristel-Liis Kaunismaa.

Ennetustöö ja töövahendite tutvustamine on PPA töö lahutamatu osa. Politseinikud käivad koolides, perepäevadel ja erinevatel üritustel, kus tutvustatakse oma tööd, ollakse inimeste keskel ja suheldakse nendega, kuulatakse muresid ja vastatakse küsimustele.  Käime ka näitamas koeri, mootorrattaid ja autosid. On oluline, et inimesed tunneksid politseid, saaksid aru meie rollist ja ülesannetest. Räägime alati ka ohtudest ja probleemidest ning see jõuab palju paremini inimesteni, kui sinna juurde on midagi põnevat näidata. Samamoodi abistame võimaluse korral seriaali- ja filmitegijaid, kuid igal pool kehtib põhimõte, et need tegevused ei tohi takistada ega mõjutada patrullide tööd. Selleks kasutame alati vaba ressurssi.

Kopteri kasutamine rahvaüritustel ning kampaaniates tuleb kõne alla ainult suuremate projektide puhul ning vaid ühel-kahel korral aastas. Osaleme politsei jaoks olulistel sündmustel võimaluste piires. Siin kehtib põhimõte, et õhuvahendiga osaleme ainult siis, kui see nende ülesannete täitmist mitte kuidagi ei sega. Selleks ei kasutata mitte kunagi valvekopterit ega -meeskonda ning lend korraldatakse PPA lennusalgale sobival ajal, mitte siis, kui keegi tahab. Võitjad peavad alati arvestama PPA lennusalga graafikuga ning isegi kui aeg lepitakse kokku, kuid midagi tuleb vahele, lükkub lend edasi.

Star FMi mängu auhinnaks oli kopterilend seetõttu, et see oli osa PPA ja tarbijakaitseameti ennetuskampaaniast «Ära lase ennast pügada», mille eesmärk oli kasvatada teadlikkust internetis kauplemise varitsevatest ohtudest. Erinevad tarbijamängud, laatadel osalemine, intervjuud ja teavitustöö olid osa nii politsei kui tarbijakaitseameti igapäevatööst ning see kandis ka vilja - kampaanialehe külastatavus oli pidevalt kõrge ja meie sõnum jõudis iga päev keskmiselt 20 tuhande inimeseni.

Kui auhind tõmbas teemale täiendavat tähelepanu ja kasvõi üks inimene seetõttu vajaliku info kätte sai ning selle abil hilisemas elus petta ei saa, on kulutus ennast kuhjaga tasunud. Tuleb meeles pidada, et iga kuriteo lahendamine on kordades kallim, kui selle ennetamine. Auhinnalend kestis 15 minutit ning selleks kasutati väikest Enstromi kopterit. Enstromi juhib ainult üks piloot ning seda reeglina ei kasutata operatiivlendudeks. Seega oli kulu minimaalne ning ükski muu tegevus seetõttu tegemata ei jäänud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles