Üleskutse: jaga oma kogemusi autoremonditöökodadest

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rehvivahetus.
Rehvivahetus. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eilne artikkel tuntud autofirmast Mariine Auto, mille töötajad kliendi väitel seanahka vedasid, tekitas elavat vastukaja. Postimees sai mitmeid teateid  autoomanikelt, kes on teistes teenindustes saanud arveid tööde eest, mida tegelikult ei ole tehtud.

«Mind paneb ikka ja jälle imestama Eesti ühiskonna kahepalgelisus ja hämmastav oskus tegeleda enesepettusega. Me kohe armastame seda! See, et remonditöökodades tegelikku hooldevälpa keegi ei tee, on poolavalik saladus. Aga meie hüüatame  ja teeme ikka ja jälle imestunud näo. Minagi ostsin (liisingu abil) endale 10 aastat tagasi autosalongist auto. Kasutatud autot ei julgenud osta, sest iial ei tea, kust merepõhjast see on välja urgitsetud. Selle auto maaletoojaks oli tänane Autospirit (tookord oli tal teine nimi) ja tegelikuks müüjaks Japauto. Kuni oli liisinguperiood, pidin vaid esinduses hooldevälbas käima. See on kohustuslik. Kui sain auto välja ostetud, soovitas mu vend mulle lõpetada nüüd see naiste kombel «hooldevälbatamine» ära. Ma ei uskunud algul, ikkagi hoolderaamatusse tehti ametlikud sissekanded ja puha.

Järgmisel korral hooldusse minnes küsisin Autospiriti tööde vastuvõtjalt otse. Too vastas muiates aga ausalt, et sellise nimekirja alusel 100 asja ülekontrollimisega ei tegele keegi. Hooldevälp  Eesti moodi ongi mootoriõli vahetus ja kütusefiltri vahetus, vajadusel vahetatakse ka õhufilter. Arve peal on loomulikult kogu mäng. Seega see on niivõrd massiline praktika, et keegi isegi enam ei häbene. Sain aru, et ma pole seni osanud mehe kombel mõelda ega käituda. Šokk. Nüüd püüan sõprade abiga enda vana autot remontida ja seda käigus hoida nii kaua kui võimalik, et ei peaks ametlike esinduste sulidele olematute teenuste eest peale maksma,» kirjutab üks lugeja.

Teisel lugejal on jällegi autoremonditöökodadest vaid positiivsed kogemused. «Meie auto on ostetud Pärnust Volkswageni esindusest, nüüd on see juba 10 aastat Møller Auto. Kõik tehnohooldused on tehtud sama firma töökojas. Kui on midagi leitud ja see on vaja korda teha, siis on meid sellest teavitatud, tehtud kalkulatsioon ja pakutud tegemise aeg. Tööd on alati tehtud korralikult. Suhtumine on olnud heatahtlik ning abi on alati pakutud delikaatselt, otsustamine on jäetud kliendile.

Ma lausa tunnen, et minu auto pidamise vajadusse on alati suhtutud täie tähelepanuga ning sõbralikult. Seda vajan ma eelkõige nüüd, kus olen jõudnud vanuriikka. Neil seal Pärnu Møller Autos on ka üsna püsiv kaader ning minuga suhtleb teisel pool letti juba ammu üks ja sama mees, kõrvallaudades on ka samad mehed – seega arvan, et minu auto teenindamine Pärnus on igati OK ja soovin väga edu nendele meestele nende töös. Sõidan julgelt Møller Autos teenindatud autoga. Pisuke asjatundlik järelevaatamine ikka toimub ka,» kirjutab lugeja.

Rakverest pärit lugeja ei ole aga rahul oma kodukandi autoremonditöökojaga. «Kogemused Rakveres asuva Wiruauto töökojaga. Ostsin sealt kunagi kasutatud auto ja tingimuseks oli nende poolne hoole enne auto ostu. See pidi sisaldama mootoriõli ja filtrite vahetust. Samuti oli nende poolt ka masina tehnoülevaatuse teostamine ülevaatuspunktis. Hiljem selgus, et ei õlisid ega filtreid ei olnud vahetatud (vanad filtrid olid endiselt alles). Ülevaatus oli kusagilt ostetud. Korralikku remonti vajava esisillaga ei oleks olnud lihtsalt võimalik kuidagi ülevaatust ametlikult läbi saada. Paberil oli muidugi kirjas, et kõik vedelikud ja filtrid on vahetatud. Kui ei eksi, siis to kelm,» kirjutab lugeja

Hea lugeja, kui ka sinul on sarnaseid kogemusi, siis kirjuta sellest aadressil tarbija@postimees.ee. Kirjutajate nimed jäävad anonüümseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles