Tarbijakaitse: autoremondiga seotud kaebused on sagedased

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PantherMedia / Scanpix

Postimehe üleskutsest selgus, et mitmel lugejal on esinenud autoremonditöökodadega probleeme. Ühtlasi kinnitas tarbijakaitseameti, et autojuhtide pöördumised seoses autoremondiga ning selle kvaliteediga on suhteliselt sagedased.

«Arvestades asjaolu, et autoremont on enamasti tehniliselt keerukam ettevõtmine ning nõuab erialaseid teadmisi, seega seda keerulisem on ka tarbijal kontrollida tehtud töid ning hinnata selle kvaliteeti,» rääkis tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Seega rõhutas Turetski, et tarbijal tasub olla alati tähelepanelik autoremonditöökoja poolt väljastatud arvete ning seal kirjeldatud tööde osas. «On olnud juhtumeid, kus arve kirjelduse kohaselt on hoolduse käigus autole lisatud kaheksa liitrit õli, kuid tegelikult läheb autosse kokku maksimaalselt ainult kuus liitrit õli,» tõi ta näiteks. Ta märkis, et oluline on alati tähele panna, et autoremonditöökoja poolt väljastatud arvel oleks detailselt välja toodud hoolduse või remondi käigus tehtud tööd ning selle maksumuse arvutuskäik.

Kuidas aga kontrollida, et autoremonditöökoda on arvel kirjeldatud töid ka tegelikult teostanud? «Tavalisel keskmisel tarbijal on seda kindlasti väga keeruline hinnata ning kontrollida, et saada parem ülevaade tehtud töödest, siis võiks tarbija paluda autoremonditöökoja meistril või töömehel näidata ette konkreetselt tehtud tööd,» soovitas Turetski.

Samuti soovitas ta küsida uue varuosa paigaldamisel puhul vana varuosa ettenäitamist. Kui püsib põhjendatud kahtlus, et autoremonditöökoda ei ole arvel esitatud töid siiski teostanud, siis sellisel juhul soovitaks tarbijakaitseamet pöörduda teise autoremonditöökoja poole, kes annaks enda eksperthinnangu arvel märgitud teostatud tööde kohta.

«Antud hinnangu peaks küsima kirjalikus vormis. NB! Kui selgub, et arvel kirjeldatud töid pole tegelikult teostatud, on autoremonditöökoda kohustatud hüvitama ka eksperthinnanguga seotud kulutused,» sõnas Turetski. Ta kinnitas, et loomulikult on nii nagu igasuguse teise kauba või teenusega seotud kaebuste korral võimalus pöörduda tarbija vaidluste komisjoni poole.

Autoremonditöökoja säärase tegevuse või tegevusetuse puhul on tegemist eksitava kauplemisvõttega ning säärase teo eest karistatakse juriidilist isikut rahatrahviga kuni 32 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles