Taani Posti otsus nõuab eestlastelt pikka meelt (2)

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Taani postifirma seab 1. juulist Taani uueks siseriikliku kirjateenuse kättetoimetamise kiiruseks viis tööpäeva, seega tuleb Eesti rahval arvestada, et siin posti pandud kiri jõuab kohale nädalaga.

«Kuna alternatiivina on olemas erinevad e-kanalid, siis pole tänaseks kliendi jaoks enam niivõrd oluline kirjasaatmise kiirus, vaid hoopis hind. Kui korraldada kirjade kannet ja korjet viie päeva asemel ainult üks kord nädalas, siis jätab see võimaluse kirjasaatmise hind madalal hoida,» selgitas Omniva postiäri juht Mari Allese.

Ta lisas, et 85 protsenti mahust, mida erakliendid kirjana saadavad, on postkaardid ja tervituskaardid välismaalt, mistõttu ei olegi enam niivõrd oluline teenuse kiirus, vaid pigem soodne hind ja kvaliteet, et see kiri ikka kohale jõuaks.

Allese sõnul on mitu lähiriiki läinud üle sellele, et pakutakse odavamat riigisisese kirja hinda, aga seda kättetoimetamise kiiruse arvelt. «Lähiriikide näidete põhjal võib öelda, et 90 protsenti tarbijatest eelistab just seda pikema kättetoimetamisajaga teenust,» selgitas Allese.

Kuigi üldjuhul ei vaja kliendid kirjateenuse puhul ilmtingimata kiirust, siis jääb alternatiiv kiireloomulise kirja saatmiseks siiski alles. «Loomulikult jääb kliendile võimalus ka oma kiri kiiremini kohale saata. Selleks tuleb aga kasutada ka pisut kallimat kullerteenust,» lisas Allese.

Taani postifirma Post Danmark A/S teatas Ülemaailmse Postiliidu (UPU) liikmetele, et alates 1. juulist 2016 on Taani siseriikliku kirjateenuse kättetoimetamise standardiks viis tööpäeva. Selle tulemusena jõuab tavaline margiga kiri Taanis sihtpunkti viiendal päeval pärast postitamist.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles