Välismaa veebipoodidest ostmine tundub tarbijatele riskantne

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Euroopa Komisjon soovib eile algatatud avaliku aruteluga leida võimalusi, kuidas muuta ühisturul ostmine inimeste jaoks turvalisemaks ning kuidas lahendada kiiremini ostja ja müüja vahelisi probleeme.

Vajadust uute lahenduste järele näitab tõsiasi, et kuigi veebipoodidest ostmine muutub aasta aastalt populaarsemaks, püsib piiriüleste internetiostude osatähtsus madalal. Viimase üheks põhjuseks on tarbijate usalduse puudumine. Enamik inimesi leiab, et välismaalt ostmise puhul on võimalikke probleeme raskem lahendada, vahendas komisjoni uudiskiri.

Algatatud arutelu puudutab näiteks olukordi, kus tarbija krediitkaardilt võetakse välismaal tehtud ostu eest raha kaks korda või nõutakse trahvisummat juhul, kui ta soovib ostutehingust loobuda. Praegu on Euroopa Liidus kasutusel vähemalt 750 erinevat alternatiivset vaidluste lahendamise korda, kuid siiski jäävad tarbijad tihti abita.

Komisjoni visiooni järgi tuleks ostja ja müüja vahelised lahkhelid lahendada kohtuväliselt – see oleks parem, kiirem ja odavam. Näiteks võiks vaidluste lahendamisse kaasata vahekohtuniku, kes oskaks soovitada, millist lahendust kasutada või suudaks pooled lahenduse leidmiseks kokku tuua. Taolise alternatiivse korra järgi võiks lahendada eelkõige individuaalseid juhtumeid, kuid ühe menetluse raames võiks käsitleda ka mitut sarnast vaidlust.

Arutelu jääb avatuks kuni 15. märtsini ning selle tulemusi kasutatakse vastava õigusaktieelnõu koostamiseks. Selle vastuvõtmine komisjonis on ette nähtud novembriks 2011.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles