Alaealised ei saa enam poest alkovaba õlut kätte (3)

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kaupmeeste liidu andmeil on alkoholivaba õlu või siidri ostmisest huvitatud isegi 10-aastased lapsed, mistõttu võetakse edaspidi luubi alla nende toodete müük alaealistele.

Tähtsustades vastutustundlikku alkoholi müüki ning tarbimist soovitab kaupmeeste liit oma liikmetel mitte müüa alaealistele alkoholivaba õlut, siidrit ja veini. Liidu teatel on liitumas algatusega mitte müüa alaealistele alkoholivaba õlut, siidrit ja veini ABC Supermarkets, COOP, Kaubamaja, Prisma Peremarket, Rimi, Selver ja Statoil.

Alkoholivaba õlu, siider ja vein on mittealkohoolsed joogid, kuid pole suunatud noortele, vaid täiskasvanud tarbijale, kes soovib alternatiivi alkohoolsele joogile. Initsiatiivi eesmärk on süvendada teadmist, et need on tooted, mis ei sobi lastele ja noortele isegi siism kui alkoholisisaldus on nullilähedane.

«See on põhimõtteline küsimus, mis kujundab ühiskondlikke hoiakuid ja väärtushinnanguid. Noorte alkoholitarbimine on Eestis jätkuvalt tõsine probleem ning selle ennetamine on ülimalt oluline,» ütles liidu tegevjuht Riin Savi.

Ta lisas, et liidu liikmete kogemus on näidanud, et juba väga noortel, ka 10-aastastel lastel, on huvi osta alkoholivaba õlut ja siidrit.

Liidu ettepaneku kohaselt ei tohiks alkoholivaba õlut, siidrit ja veini müüa alla 18-aastastele. Piirangu kehtestamisel tuleb müügikohas esitada vastav teave, mis peab olema kergesti märgatav ja paigutatud selliselt, et seda on võimalik näha enne ostu sooritamist.

TAI vanemspetsialisti Triin Soku arvates on liidu otsus igati kiiduväärt, kuna sellega tehakse ühelt poolt lihtsamaks teenindajate elu, kes peavad pidevalt otsustama, kas mingi toode on lapsele sobiv või mitte. Teisalt aitab see kaasa tervemale alkoholikultuurile, kuna antud tooted on mõeldud tõepoolest täiskasvanutele alkoholi alternatiiviks.

«Kui lapsena ollakse harjunud tarbima alkoholivaba siidrit või õlut, siis on lihtsam üle minna ka alkoholiga toodetele. Kindlasti mõjutavad alkoholivabad tooted ka laste tarbimisharjumusi, seda läbi reklaami ja brändieelistuste,» rõhutas Sokk, lisades, et lastele on tarbimiseks mõeldud mitmeid muid alternatiive, mis ei ole alkoholiga seotud.

Riin Savi märkis, et liit on rakendamas mitmeid tegevusi, et aidata kaasa vastutustundliku alkoholitarbimise edendamisele. «Aasta alguses lõpetasid paljud liidu liikmed boonuspunktide andmise alkoholimüügilt, plaanis on ka koostöös TAI-ga alustada teavitust alkoholiühikute selgitustöö osas.»

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles