Mobiilipangast saab peagi peamine igapäevapanganduse kanal

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PantherMedia / Scanpix

Swedbanki ja SEB statistika näitab, et mobiilipanga kõige populaarseimaks teenuseks on kiire kontojääk. Kuid LHV mobiilipank ja internetipank pigem üksteist täiendavad ja toetavad kanalid.

«Swedbanki mobiiliäpist vaadatakse ühes kuus kontojääki üle 2,1 miljoni korra ja see teenus on aktiveeritud 92 000 seadmel,» lausus Swedbanki klienditeenuste juht Ulla Ilisson. Seetõttu on kiire kontojäägi populaarsus võrdlemisi ootuspärane – kiirelt enne poe kassasse asumist vaadata, palju arvel raha leidub, või palgapäeval kontrollida, kas töötasu on juba laekunud, on nii kõige mugavam.

Viimase aasta jooksul on kõige rohkem kasvanud mobiilipangas tehtud maksete arv –  lausa 70 protsenti. Kui aasta tagasi tehti makseid 147 000, siis sel aastal juba 250 000.

Lisaks eelnevale on mobiilipangas lihtne võtta ka väikelaenu, kui eelnev maksekäitumine korras ja maksevõime lubab. «Klientidele, kel on ettearvutatud laenulimiit ehk kellele pank on valmis kindlasti väikelaenu andma, pakume seda ka mobiilipangas. Väikelaen mobiilist on muutumas populaarsemaks, sest kui väikelaen mobiilis vormistada, puudub lepingutasu,» rääkis Ilisson. Ta lisas, et mobiilipangas on võimalik ka e-arveid maksta.

SEB turunduse ja kommunikatsioonijuht Evelin Allas ütles, et SEB mobiilipanga kasutajate arv on aasta võrdluses kasvanud pea kolmandiku võrra – 28 protsenti. Samas kui vaadata statistikat, siis mobiilipanga kasutus on kasvanud rohkem kui poole võrra. «Lähtudes statistikast, võib julgelt väita, et kontojäägi vaatamine on enim kasutatud teenus,» lausus Allas.

LHV kommunikatsioonijuhi Priit Rumi sõnul on mobiilipank ja internetipank pigem üksteist täiendavad ja toetavad kanalid. «Arendame mõlemaid kanaleid järjest paremaks ning on selge, et internetipank mobiilipanga kõrvalt veel kuhugi ei kao,» sõnas Rum. Ta täpsustas, et tähtis on võimalikult hea kasutajakogemus ja see, et mobiilipanka oleks lihtne kasutada, seetõttu valime hoolikalt, milliseid teenuseid mobiilipanka lisada ning mida mitte.

«Mõnigi teenus on meil arendatud vaid mobiilipanga jaoks ja kui uuendused end telefonis tõestavad, siis saame need lisada ka internetipanka,» lausus Rum. Ta lisas, et mobiilipanga kasutajate arv kasvab iga päevaga ja ühtlasi on viimased uuendused väga hästi vastu võetud.

Rum toob näiteks, et 70 protsenti kasutajatest kasutab automaatset sisselogimist. «Aasta tagasi muutsime LHV mobiilipangas maksete tegemise äärmiselt mugavaks ning pärast seda on tehingute tegemise aktiivsus kasvanud kaks korda,» märkis ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles