Õmbleja põrus tuntud moebrändi pükste ümbertegemisega (2)

Kerli Kivistu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Klient ostis Montoni kauplusest 49,95 eurot maksnud püksid ja palus need Lexmira OÜ-l vöökohast kitsamaks teha. Paraku pärast õmblustööd oli pükste lõiget rikutud.

Kuna püksid olid vöökohast laiad, siis viis klient need õmblustöökotta. Tellimuse esitamisel rõhutas ta kauplejale, et kindlasti tuleb säilitada pükste lõige. Pükste vastuvõtmisel ei öelnud kaupleja tarbijale, et pükste kitsamaks tegemisega võivad tekkida probleemid, näiteks võivad tekkida kortsud, millest ei pruugi lahti saada.

Kaupleja võttis tellimuse vastu, kuid ei saanud tarbija tellitud tööga hakkama. Püksid on küll kitsamaks tehtud, kuid reie tagaosas tekkisid kortsud, mis viitab pükste lõike rikkumisele. Kliendi nõudel üritas kaupleja mitmel korral püksid korda teha ja kortsud ära kaotada, kuid tulemusteta.

Sellisel kujul, mis püksid praegu on, tarbija neid kanda ei soovi ja ei saa, kuna reie tagaosas on kortsud ja püksid on kandmiseks liiga kitsad. Klient soovib, et kaupleja taastaks pükste esialgse seisundi ja kui see võimalik pole, siis hüvitaks rikutud pükste väärtuse 49,95 eurot ning tagastaks õmblustöö eest tasutud 14 eurot.

Kaupleja vaidleb tarbija avaldusele vastu ja leiab, et ei ole lepingut rikkunud. Tarbija soovis püksid kitsamaks teha ja seetõttu võeti temalt vastavad mõõdud ja selle järgi tehti ka püksid kitsamaks. Teisalt on püksid ostetud poest ja masstoodanguna valminud. Kuna pükste näol ei ole tegemist individuaallõike järgi tehtud tootega, siis erinevatel inimestel hoiavad ja paistavad püksid jalas erinevalt.

Kaupleja väitel ei tekkinud kortsud pükstel kitsamaks tegemise käigus, vaid olid juba ostuhetkel olemas. Kaupleja informeeris tarbijat sellest, et vöökoha kitsamaks võtmine võib olemasolevate kortsude nähtavust veel võimendada.

Tarbijavaidluste komisjoni otsused

Tarbija väidetest järelduvalt püksid tehti küll kitsamaks, kuid selle tagajärjel tekkisid kandmisel pükste reie tagaosas kortsud ning rikuti tarbija pükste lõiget. Lisaks on püksid korduvate ümbertegemiste käigus nüüd ka liiga kitsad. Klient leiab, et ebaõnnestunud tööga rikuti ühtlasi ka lepingutingimusi.

Komisjoni hinnangul pole kaupleja vastupidist tõendanud. Kaupleja väidab, et pükste vöökohast kitsamaks tegemine tõi kortsud rohkem nähtavale ja riiet poleks olnud võimalik kitsamaks teha ilma, et kortse poleks tekkinud. Seega sai kaupleja tellimuse vastu võtmisel aru, et sellise lõikega pükste vöö või puusa osas kitsamaks tegemisega võivad kaasneda mittesoovitud tagajärjed.

Komisjon vaatles istungil kõnealuseid pükse ja leiab, et nende kordategemine tarbijale sobival viisil pole välistatud. Kui tarbija kauplejat enam ei usalda, võib ta lasta püksid ümber õmmelda teisel teenuse pakkujal.

Tarbijakaebuste komisjoni hinnangul peab Lexmira OÜ-l tagastama kliendile õmblustöö eest 14 eurot ning hüvitama tekitatud kahju summas 15 eurot.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles