Esimene poekett ei müü enam alaealistele alkovaba õlut, siidrit ja veini (7)

Anna-Maria Uulma
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soome toidupoodides võis seni müüa kuni 4,7-protsendilise alkoholisisaldusega jooke.
Soome toidupoodides võis seni müüa kuni 4,7-protsendilise alkoholisisaldusega jooke. Foto: Tanel Pihelgas

 Rimi otsustas, et alates 18. juulist 2016 ei müüda enam alaealistele alkoholivaba siidrit, õlut ja veini, kuna see on ebaeetiline ega sobi kokku ettevõtte alkoholimüügipoliitikaga. 

 Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse sõnul on alkoholivaba õlu, siider ja vein on mõeldud eelkõige alkoholivaba alternatiividena neile, kel on seaduse järgi juba õigus alkohoolseid jooke tarbida. Need inimesed on harjunud selle maitsega, kuid erinevatel asjaoludel soovivad konkreetsel tarbida alkoholivaba jooki: kas peavad juhtima autot, neil on alkoholitarbimises vahe või on mõni muu põhjus.

«Need joogid pole mõeldud lastele, kes alkoholiga kokku puutunud ei ole, ega peaks seda oma vanuse tõttu üldse tegemagi. Mul on hea meel kaupluste vastutustundlikkuse pärast,» sõnas Jesse.

Saku Õlletehase juhatuse esimehe Margus Kasteina sõnul on ka nemad alkoholivabade «alkohoolsete» jookide teemat Eesti õlletootjate liidus puudutanud ning toetavad igati kaupmeeste liidu initsiatiivi.

«Tahame olla ühiskonna suhtes maksimaalselt vastutustundlikud ning hoolivad ja konkreetne mõte väärib kindlasti meie toetust,» sõnas Kastein.

Rimi esindaja Katrin Batsi sõnul sai idee keeluks alguse poemüüjatelt, kes andsid eelnevalt tagasisidet selle kohta, et alaealised ei peaks saama osta alkoholivabu jooke, mis on mõeldud täiskasvanutele. Bats leiab, et alkoholikultuuri kujundamisel on kaupmeestel väga suur roll ning vastutuse võtmine on vajalik iga edasimüüja jaoks ning tulevat pahameelt ei tohiks karta.

«Kui alustasime oma kauplustes joobes inimesele alkoholi müügikeelu rakendamisega, siis kaasnes sellega sageli klientide pahameelt,» sõnas Bats.

Praegu on Batsi sõnul tundunud, et poekülastajad on hakanud kampaania sisu rohkem lahti mõtestama ning on meie müüjatele sageli toeks, kui mõni purjus klient alkoholi nõuab. Rimi esindaja sõnul loodab ta, et kliendid suhtuvad mõistvalt ka praegusesse muudatusse.

Soovituse mitte müüa alaealistele nii-öelda alkoholivabu «alkohoolseid» jooke on andnud ka kaupmeeste liit.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles