Superbus lõpetab tegevuse (11)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Superbusi sõit jäi Eesti teedel lühikesks.
Superbusi sõit jäi Eesti teedel lühikesks. Foto: Eero Vabamägi

Superbus saatis oma klientidele teate, et lõpetab augusti algusest oma tegevuse.

«Teatame kahetsusega, et SuperBus.com lõpetab 31.07.2016. a seisuga oma tegevuse,» seisab saadetud kirjas.  Kõikidele klientidele, kes on ostnud pileti reisimiseks ajavahemikus 1. – 31. august 2016 veebilehe www.superbus.com vahendusel,  makstakse piletiraha täies ulatuses tagasi.

Superbusi juhi Lauri Helke sõnul püüdis firma pärast 13. juuni kohtuotsust, mis käskis maanteeametil tühistada senised neile välja antud liiniload, läbi rääkida, et firma saaks alustada tegevust oma esialgse taotluse järgi. Kuid ametist öeldi neile, et nad peavad taotlema uued liiniload ning samal ajal jätkama sõitmist seniste lubade järgi. «See on naeruväärne idee, sest sisuliselt tähendab, et me peaksime konkureerima iseendaga,» sõnas Helke.

Superbusi juhi sõnul on iga asja tehes vaja tunneli lõpus näha valgust, kuid praeguses olukorras seda ei ole. Ta rõhutas, et Superbusi jaoks pole mitte probleemiks Eesti seadused, vaid maanteeameti tegevus nende tõlgendamisel. Eesti seaduste järgi tuleb liiniloa  lõpetamisest ette teatada kuni kolm kuud. Helke sõnul otsustas Superbus tegevuse lõpetada paari nädala pärast, sest nad ei pea võimalikuks tegutseda olukorras, kus töötajad otsivad endale kolme kuu jooksul uusi kohti ning lahkuvad järjepanu ametist. «Nii ei ole võimalik töötada,» sõnas ta.

Superbusi juhtkond kohtus täna Euroopa hotellis juhtidega  ning Helke sõnul on Onnibusi teistes harudes (Superbusi emafirmas) vabu töökohti.  «Ma saan aru, et see ei ole juhtide jaoks lihtne, siin on nende pered, aga me püüame neid aidata,» rääkis Helke. Ta lisas, et vaba töökoht võõrsil võib mõne juhi jaoks olla kaalumist väärivaks võimaluseks, mõni juht vajab enne seda võib olla keelekursuseid, aga kindlasti on ka neid, kellele see pakkumine ei sobi. Superbusil on Eestis 30 juht palgal.

«Mõnikord võidab bürokraatia,» lõpetas Helke kõne.  

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsonile tuli Superbusi otsus üllatusena. Ettevõte ei ole ametit oma tegevuse peatamisest teavitanud. Seaduste järgi peab ettevõte teatama oma liini sulgemisest ette  90 päeva ette.

«Alates tegevuse alustamisest on SuperBus.com pidanud kogema mitmeid probleeme nii Eesti turule sisenemisel kui tegevuse arendamisel,» teatab bussifirma oma kodulehel. Maanteeamet ei rahuldanud firma esimest taotlust liinilubade saamiseks ning ettevõtte teatel pidid nad  leppima sõiduplaanidega, mis ei olnud elujõulised ei majanduslikult ega opereerimise seisukohalt. Maanteeameti keeldumine vaidlustati kohtus ning 2016. aasta juunis tegi kohus otsuse SuperBus.com kasuks.

«Kohtuotsusest hoolimata ei ole maanteeamet oma otsust muutnud ja nõuab, et ettevõte jätkaks tegevust olemasolevate liinilubade alusel või alustaks opereerimist nii olemasolevate kui algselt taotletud liinilubade alusel,» seisab avalduses. Selleks peaks firma oma bussipargi suurust peaaegu kahekordistama ning opereerima kahjumlikke liine väheste reisijatega. «SuperBus.com-il ei ole seega võimalik arendada finantsiliselt elujõulist äri arvestades asjaolu et tegemist on perefirmaga,» kinnitab ettevõte.

Kommentaarid (11)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles