Kaks välismaale saadetud postipakki kadusid jäljetult

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
E-poe kaup postipakis.
E-poe kaup postipakis. Foto: Marko Saarm

Kogenud pakisaatjal Tarmol ei vedanud, kuna lühikese ajaga kadusid pildilt kaks tema poolt välismaale saadetud pakki, tuues mehele kaasa suure rahalise kahju.

«Olen saatnud välismaale pakke Omnivaga juba aastaid, nüüd on kolme kuu jooksul kaks suurt pakki kaduma läinud Omniva Pallasti sorteerimiskeskusest. Üks pakk oli väga väärtuslik, selle kadumine tõi mulle tuhandete eurode suuruse kahju,» kirjeldas toimetuse poole pöördunud Tarmo.

Esimene kadunud saadetis läks Saksamaale, kuhu ei saa mehe sõnul postipakki saata kindlustuse ega kulleriga, vaid ainult standardpakina. Kuna ta on 15 aastat kasutanud oma tööde saatmiseks Eesti Posti postipakki ja midagi pole seni kadunud, kasutas ta ka seekord standardpaki teenust.

«Nüüd on teine pakk, mille saatsin Rootsi, samamoodi jälgimissüsteemist kadunud juba Omniva sorteerimiskeskuses,» lisas Tarmo.

Saadetiste vöötkoodide järgi tuvastas toimetus ning kinnitas ka Omniva esindaja, et nende ajaloo järgi on mõlemad pakid Eestist väljunud.

«Kõige tõenäolisemalt on pakid viibimas või kadunuks jäänud transpordil sihtriiki või sihtriigi postis,» oletas Omniva kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv.

Mida teha, kui postipakk kaob teekonnal?

Kaiv kirjeldas, et sel juhul saab klient esitada klienditeeninduskeskusele (info@omniva.ee) järeleotsimise avalduse, mis edastatakse sihtriigi postifirmale. Seejärel peab sihtriigi post esitama tõestuse paki asukoha kohta. Kui seda teha ei suudeta, siis hüvitatakse paki väärtus vastavalt tüüptingimustele.

Kaiv kinnitas, et Tarmo pöördus mõlema saadetise osas täna uuesti klienditeeninduskeskuse poole ning Saksamaa saadetise osas sai juba vastuse, et see hüvitatakse vastavalt tüüptingimustele. Teise paki osas oodatakse veel Rootsi Postilt vastust.

Hinnaline pakk tasub kindlustada

Kindlustamisega tagab Omniva, et saadetise kaotsimineku või kahjustamise korral hüvitatakse kulud sajaprotsendiliselt kliendi poolt avaldatud väärtuse ulatuses. Kindlustusmaks on riigisiseste saadetiste puhul alati üks protsent ja rahvusvahelise puhul 10 protsenti saatja avaldatud saadetise väärtusest.

  • Arvesta, et enne kui saadetis hüvitatakse, tuleb see kõigepealt Omniva või välisriigi postifirma poolt kadunuks tunnistada. Maksimaalne väärtus riigisisese saadetise puhul on kuni 4500 eurot ja rahvusvahelise puhul 4000 SDR, kuid ei tohi olla suurem sisu tegelikust väärtusest.
  • Saates rahvusvahelist saadetist peab kõigepealt täpsustama, kas sihtriik lubab väärtsaadetist ja millises summas.
  • Kindlustatud paki kohta koostatakse täiendav sisukiri kahes eksemplaris, kus loetletakse saadetises sisalduvad esemed ja nende rahaline väärtus. Sisukirja üks eksemplar pannakse saadetise sisse, teine jääb saatjale.

Lisainfot hüvitamise kohta võib leida ka Omniva kodulehelt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles