Lugeja küsib: kas bussijaama iseteeninduskassad on rahategemismasinad?

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lugeja sattus segadusse, kui Tpilet.ee'st vaadates oli pilet ühe hinnaga, hiljem iseteeninduskassas aga teise hinnaga.
Lugeja sattus segadusse, kui Tpilet.ee'st vaadates oli pilet ühe hinnaga, hiljem iseteeninduskassas aga teise hinnaga. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

«Miks ei ole Tallinna bussijaamas avalikku internetipunkti, et Tpilet.ee lehelt bussipileteid osta? Või miks ei ole need müstilised Tpileti iseteeninduskassad internetiga seotud, et sama hinnaga, mis tpilet.ee-s pileteid soetada?

Juhtus lihtsalt nõnda, et enne teise linna sõitmist kadus kodus tehnilistel põhjustel internet ära ja bussijaama iseteeninduskassast piletit ostma hakates avastasin selle topeltkallimana, lisaks ei printinud see imemasin piletit välja ja pidin pöörduma infokassa pikka järjekorda, et probleemi selgitada. Kas tegu on bussijaama rahategemismasinatega?» küsib lugeja.

Vastab Tpileti turundusassistent Berit Einsalu:

«Vastuseks lugeja küsimusele selgitame, et bussijaama iseteeninduskassad on siiski interneti kaudu Tpileti veebimüügi süsteemiga seotud ning võimalik hinnaerinevus ei olnud tingitud mitte erinevatest müügikanalitest, vaid pileti ostmise ajast. Bussipiletite hinnad kehtestavad bussivedajad, kes on oma hinnakujunduses rakendamas aina enam lennundussektoriga sarnanevat hinnastamist. See tähendab, et piletihinnad ei ole fikseeritud kogu müügiperioodiks, vaid sõltuvad eelkõige vabade kohtade arvust ja reisi väljumiseni jäänud ajast. Sisuliselt tähendab see, et Tpilet.ee veebilehel näidatud hind kehtib samal hetkel pileti ostmise korral.

Dünaamilist hinnamudelit ja/või piiratud arvu soodushinnaga piletite müümist rakendab tänaseks enamik Eesti suuremaid bussifirmasid (sealhulgas juuli lõpus tegevuse lõpetanud SuperBus). Soodsama hinna saamiseks tasub bussireisi planeerides pilet varakult soetada, sest viimasel hetkel ostetud pilet võib olla kallim. Samuti saab interneti eelmüügist aegsasti pileti ostes olla kindel, et valitud reisile on vabu kohti, mida bussijaamas või bussis garanteerida ei saa. Bussijaamas on olemas nii piletiautomaadid, infokassad kui ka avalik traadita interneti leviala pileti soetamiseks. Tallinna Bussijaamas on praegu neli piletiautomaati, millest on lisaks pileti ostmisele võimalik ka printida välja internetist eelnevalt ostetud pileteid.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles