Politsei tuletab meelde helkuri kandmise tähtsust

Anna-Maria Uulma
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helkur on popp.
Helkur on popp. Foto: Dmitri Kotjuh

Sügise lähenemine muudab järjekindlalt ilmastikuolusid ning mõjutab ka liiklusohutust. 

Valge aja vähenemine ja varajasem hämardumine seab helkuri kandmise taas kesksele kohale.

«Kuigi pime aeg ja sellega kaasnevad ohud seostuvad meile sügiskuudega, on augusti õhtud juba piisavalt hämarad, et helkurid taas nõuetekohaselt riietele kinnitada,» rääkis Pärnu politseijaoskonna patrulli-ja liiklusjärelvalve talituse juht Sander Peremees.

Oluline on Peremehe sõnul teada, et helkurit tuleb kanda õigesti.

 «Konkreetset seadusepügalat selleks ei ole, küll on aga soovitused. Näiteks nööri otsas oleva helkuri korral võiks see rippuda põlve kõrgusel ja sõiduteepoolsel küljel. Mida madalamal on helkur, seda varem hakkavad autotuled seda valgustama ja seda varem autojuht jalakäijat märkab,» õpetas Peremees.

Peremehe sõnul tuleks sõidukijuhtidel teadvustada seda, et kuigi teeolud on veel suviselt head, on õhtune nähtavus juba oluliselt halvem eelnevatest suvekuudest.

«Nagu me teame, on piirkiirus mõeldud liiklemiseks ideaalsetes tee- ja ilmastikuoludes. Mõistagi tuleks praeguse nähtavuse juures harjuda mõttega, et gaasipedaali piirkiiruse hoidmisel on juhil loetud sekundid jalakäija märkamiseks ja õnnetuse vältimiseks. Keerulisemaks muudabki praegust olukorda see, et jalakäijad ei ole veel end helkuritega varustanud, sest august seostub veel suvega ja ohtlik hämarus pigem sügise ning talvega,» sõnas Peremees.

Helkuri kandmise vajalikkust saab Peremehe sõnul selgitada väga lihtsa näite abil.

«Mõtleme ennast pimedal ajal asulavälisele ja valgustamata teele. Õigel teepoolel liikuv jalakäija näeb temale lähenevat autot juba mitme kilomeetri kauguselt. Mõni arvab ekslikult, et kui mina autot näen, siis näeb mind näeb ka selle juht,» sõnas Peremees,

Päriselt pole Peremehe sõnul autojuhil jalgakäijast siis veel aimugi, sest autode kaugtuled valgustavad teed umbes 150  ja lähituled 40-60 meetri ulatuses.

«Valgus kiirgab küll õnneks märksa kaugemale, kuid selles tihti iva puudubki. Helkur on kaugtulede valgusvihus nähtav juba vähemalt 300 meetri kauguselt, lähitulede korral ca 150 meetrilt. Mida madalamal on helkur, seda varem märkab autojuht võimalikku ohtu. Ta ei näe veel jalakäijat, kuid ta näeb helkuri valguspeegeldust ning tajub teel liikuvat objekti,» sõnas Peremees.

Peremehe sõnul on oluline meeles pidada, et helkuri, helkurvesti või valgusallika (näiteks taskulambi) kandmine ei anna jalakäijale liiklusohutuse mõttes 100 protsendilist garantiid.

«Liiklemisel peab olema tähelepanelik, võimalikke ohtusid tuleb ette aimata ning võimalusel ennetada,» sõnas Peremees. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles