Lugeja küsib: kas automaatkäigukastil neutraaliga sõites rikun ma ka käigukasti? (8)

Maria Joost
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Automaatkäigukast.
Automaatkäigukast. Foto: Mihkel Maripuu

«Kas automaatkäigukastil neutraaliga sõites rikun ma ka käigukasti? Olen kuulnud, et pigem ei soovitata automaatkäigukastil neutraaliga sõita. Milleks automaatkäigukastiga autodel sel juhul neutraalkäik üldse varustuses on?» küsis lugeja.

Vastab Amserv Grupi AS Järelteeninduse juht Ahti Aasala:

«Kirjas ei ole väga üksikasjalikult selgitatud, mis põhjusel on auto kasutajal soov autoga sõita neutraalasendis. Kui see on vajalik auto pukseerimiseks, siis auto kasutajakäsiraamatus on kirjas, millistel tingimustel võib seda teha.

Automaatkäigukastiga sõitmine neutraalasendis sõltub konkreetsest käigukasti tüübist. Kui auto kasutaja ei ole 100 protsenti veendunud, et tema autole on see lubatud, siis on soovitav kasutada pukseerimiseks treilerit.

Neutraalasendis ei ole auto rattad blokeeritud ja see annab võimaluse autot kohapeal liigutada. Näiteks võib see osutuda vajalikuks, kui kütus saab otsa, generaatori laadimine kaob vms põhus, kus auto mootor lakkab töötamast. Auto on vaja ohutuse tagamiseks sõiduteelt kõrvale lükata.»

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles