Bussi sõelumine veokite vahel hirmutas reisijat (3)

Hanneli Rudi
, Tarbija toimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussidel on vaja graafikus püsimiseks sõita maanteel 90 km/h.
Bussidel on vaja graafikus püsimiseks sõita maanteel 90 km/h. Foto: Jaanus Lensment

Tallinna-Pärnu maanteel teiste sõidukite vahel nõelunud bussijuhi sõidustiil hirmutas reisijaid, kuid firma kinnitusel on möödasõidud vajalikud, et graafikus püsida.

«Sõitsin esmaspäeval (22.08) Taisto bussiga Pärnust Tallinna (väljumine kell 9:15) ning muret põhjustas bussijuhi ebakindel sõidustiil,» kirjutas Postimehe tarbijaportaali poole pöördunud  Jass.

Mehe hinnangul tegi bussijuht palju üliohtlikke möödasõite, ei jõudnud mitmel korral oma ritta tagasi ja teised liiklejad pidid selleks ruumi tegema. «Bussi ees sõitis aeglasemalt veok ning nende vahe oli umbes viis meetrit, tänu sellele tegi buss pidevalt äkkpidurdusi ja seejärel otsustas buss teha möödasõidu, aga ees oli veel vähemalt kolm rekkat ning kui möödasõit oli jõudnud selleni, et oli jõutud vastassuunavööndisse ja oldi umbes poole maa peal, tuli eespoolt vastu teine auto ja kuhugi polnud minna,» kirjeldas ta ühte kriitilist vahejuhtumit. Ohtlik olukord lahenes nii, et teised liiklejad pidid tegema bussile kolonni sisse vahe.

«Kogu selline sõitmisstiil on minu arvates vastutustundetu ja jõhker, kuna sa ei vastuta mitte ainult enda elu ja tervise vaid kõigi bussis viibivate ning liikluses olijate heaolu ja turvatunde eest!» on mees nördinud.

Hädavajalikud manöövrid

Taisto Liinide tootejuhi Jan Landrati sõnul bussijuht antud reisi enam ei mäleta, mistõttu on ka ettevõtte poolt seda olukorda keeruline kommenteerida. «Mõistagi on meil kahju, kui keegi meie reisijatest ei tundnud end reisi vältel bussis turvaliselt,» lisas ta.

Landrati sõnul tekib möödasõidu manöövrite vajadus  bussidel eelkõige sellest, et suurte veoautode liikumiskiirus on maanteel piiratud 80 km-ga/tunnis, samas kui bussid ja sõiduautod saavad sõita 90 km/h. Seega kogunebki tema sõnul alati veoautode taha suur hulk möödasõitu ootavaid sõidukeid.

«Kui buss sõidaks 80 km/h Pärnust Tallinna, siis paraku buss ei jõuaks õigeks ajaks oma sihtkohta ja kindlasti ei sobi ka see paljudele reisijatele, kes jäävad kuhugi hiljaks,» ütles Landrat.

Kommenteerides võimalikku tüüpliiklusolukorda liiklusseaduse seisukohast, siis asulavälisel teel peab aeg, mis kulub üksteise järel liikuvate sõidukite vahelise pikivahe läbimiseks, olema normaaltingimustel vähemalt kolm sekundit.

Landrat selgitas, et kui sõiduk sõidab 90km/h, läbib ta sekundis ca 25m, seega kui pikivaheks peab olema 3 sekundit, siis siit järeldub, et maanteel 90ga sõites, peab eesliikujaga vahet jätma 75 m (võrdluseks, et bussid on reeglina 12 m pikad). Ta lisas, et mõistagi ei kehti see siis, kui soovitakse sooritada möödasõitu.

«Praktikas aga pikad veoautod sõidavad tihedalt üksteise järel ja kolmest veoautost korraga möödumine on esmaspäeva hommikust liiklustihedust arvestades Pärnu-Tallinna teel üsna keeruline ülesanne,» ütles bussifirma esindaja.

Segavad veokite kolonnid

Samuti peab Landrati sõnul arvestama, et juht, kelle sõidukist sõidetakse mööda vasakult, peab liiklusolusid arvestades hoiduma võimalikult paremale ega tohi möödasõitu takistada sõidukiiruse suurendamisega ega muul viisil  ning kui möödasõidu katkestanud juht tahab naasta pärisuunavööndisse, peavad tema järel sõitvad juhid seda võimaldama.

«Seega paratamatult kui sõidukil ei ole võimalik korraga kolmest veoautost mööduda, siis peab ta vahepeal reastuma tagasi veoautode vahele ja kui veoautod ei hoia piisavalt pikivahet, et buss nende vahele ära mahuks, siis võib see kaasa tuua olukordi, mis kõrvaltvaatajale ei tundu turvalised,» tõdes Landrat. Tema sõnul Eesti maanteedel tegu tüüpolukorraga.

«Kindlasti me palume siinkohal vabandust meie bussi poolt tekitatud võimaliku ebameeldiva liiklusolukorra pärast kaasliiklejate ees ja kindlasti me lähtume oma töös sellest, et bussijuhid peaksid olema oma käitumisega liikluses teistele liiklejatele eeskujuks,» kinnitas Landrat.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles