Ikea võttis oma lubaduse tagasi

Hanneli Rudi
, Tarbija toimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljud ei suuda Ikeas käies oma ostuhimu ohjata.
Paljud ei suuda Ikeas käies oma ostuhimu ohjata. Foto: Matt Morton/PA Wire/PA Images

Ikea loobus oma paari aasta eest antud lubadusest, mis puudutas kauba tagastamist.

Kui seni said Ikea kliendid Saksamaal kahe aasta jooksul kauba tagastada, siis alates 1. septembrist kehtib tagastusõigus üks aasta, kirjutab Bild.

«Me tegime kindlaks, et meie kliendid ei vaja nii pikka tagastamisaega,» ütles Ikea kliendisuhete juht Klaus Cholewa. 90 protsenti oma ostuga rahulolematutest klientidest tulevad poodi tagastama kahe-kolme kuu jooksul.

2014. aasta augustis sisse viidud piiramatu tagastamise võimaluse kuritarvitamisest ei tahtnud Cholewa rääkida. Kui suured olid selle tõttu lisaks tekkinud kulud, ei oskavat ta öelda. «Alguses oli üksikjuhte, mil kliendid andsid tagasi kaupu, mis olid ilmselgelt aastaid keldris vedelenud. Seejuures kehtis piiramatu tagastamise reegel üksnes kaupadele, mis olid ostetud alates 2014. aasta 25. augustist. Sellest ei andnud me toona kindlasti piisavalt selgelt teada,» ütles ta.

Kõige sagedamini tuuakse u kümneeuroseid asju, mis on peamiselt impulssostud ja mida kodus tegelikult vaja ei läinud. «Diivaneid või köögimööblit tuuakse tagasi märksa vähem,» rääkis Cholewa. Originaalpakendis kaubad pannakse tagasi müüki. Ülejäänud lähevad kas taaskasutusse või antakse sotsiaalprojektidele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles