Tarbijad eelistavad üha enam otsekanaleid kindlustuslepingute sõlmimiseks

Eleen Laasner
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna liiklus.
Tallinna liiklus. Foto: Martin Ilustrumm

Kindlustusturul on toimumas muutused ja kindlustuse müük on aina enam suundumas kindlustusseltside iseteeninduskeskkondadesse, samasugust muutust kogeb lisaks Eestile ka muu maailm.

«Tarbijad ootavad, et kindlustuse ostmine online keskkonnast töötab samasugusena nagu ükskõik millise toote või teenuse ostmine internetist. Seepärast on ka paljud kindlustusseltsid viimased aastad suunanud aja ning vahendid e-keskkondade arendusse ning tänaseks võib öelda, et pingutus on olnud seda väärt,» ütles Eesti kindlustusseltside liidu tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.

ERGO müügidirektor Hiljar Kõiv kinnitas, et Ergo poolt pakutavad kindlustuse e-kontori lahendused on osutunud äärmiselt populaarseteks. «Käesoleva aasta e-kanali tehingute maht ja arv on kasvanud võrreldes eelmise aastaga üle poole,» lisas ta.

PZU kindlustuse jaemüügijuhi Evelyn Karmingu sõnul on internetis kindlustuslepingute sõlmimine hoogsalt kasvav trend. «PZU Kindlustuse e-poes sõlmiti tänavu liikluskindlustuse lepinguid poole rohkem kui eelmisel aastal. E-poes on nii liiklus- kui ka kaskokindlustuslepingu sõlmimine kliendi jaoks väga lihtne ja kiire,» lisas Karming.

Lisaks lihtsusele on määrav kindlasti ka hind – e-poes sõlmitud lepingud on tavahinnast kuni 15 protsenti soodsamad.

«Kui varasematel aegadel toetasid kasvu bürood ja kliendiga kohtumised, siis viimastel aastatel toetab otsekanali kasvu e-kanal ja telefon,» ütles If kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss. Ta lisas, et üha rohkem inimesi leiab, et internetist osta on mugav,  kiire ning lihtne.

Sel põhjusel on If kindlustus igal aastal investeerinud oma e-kanali arengusse, et tuua kliendile kõik vajalikud teenused mugavalt koju kätte. «E-kanali kasvu mõõdame iga aasta kümnetes protsentides ja ka see aasta sooritatakse meie e-kanalis rohkem kui 100 000 ostu. Lisaks eelistatakse meie e-kanalis edastada kahjuteateid, mis on kliendile väga mugav,» rääkis Porss.

«Kindlustusseltsi iseteeninduskeskkonnast kindlustust ostes on lisaks kasutajamugavusele kindlasti suur argument ka odavam hind, olles keskmiselt 15 protsenti soodsam kui kindlustusvahendajate kaudu ostes. Kindlasti tuleb aga läbi lugeda kindlustustingimused ehk see, mille vastu kindlustad ja millised on kindlustuslepingus välistused. Tähelepanu peab pöörama ka kindlustuskatte suurusele,» ütles Eesti kindlustusseltside liidu tarbijahariduse valdkonnajuht Jaanika Käärst.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles