Ehitusettevõtja jättis kliendi rahata ning ignoreeris tarbijakaitset (2)

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehitusettevõtte poolt lõpetamata jäänud fassaaditööd.
Ehitusettevõtte poolt lõpetamata jäänud fassaaditööd. Foto: Lugeja foto

Ehitusettevõtjale tasutud ettemaksust ilma jäänud naine ei saanud abi ka tarbijakaitsest, sest firma ei vastanud kummagi päringutele ega näi hoolivat ka musta nimekirja kandmisest.

«Sõlmisin Bogdan Basarabiga (ehitusettevõtte Fordecom OÜ juhatuse liige – toim.) töövõtulepingu tänavu märtsis fassaadi soojustamisele summas 2816 eurot. Tegin ettemaksu summas 1408 eurot ning aprilli alguses alustati vana fassaadi eemaldamisega. Töid tehti ühe kuu jooksul vaid mõned päevad paaril esimesel nädalal,» kirjeldas toimetuse poole pöördunud Monika.

75 ruutmeetri suurusel fassaadil, mis oli lepingu aluseks, tehti aga vaid kolmandik töömahust. Soojustustööd olid naise sõnul väga ebakvaliteetselt tehtud ning töömeestel puudusid selleks isegi kõige elementaarsemad töövahendid.

«Alltöövõtja kokkulepitud töötasu ei saanudki ja lõpetas alustatu päevapealt. Kontakti Bogdan Basarabiga pole alates aprilli kuu teisest poolest saanud, ta eirab kõiki minu palveid tagastada ettemaksuraha tegemata tööde eest,» kurtis Monika.

Ta on koos alltöövõtjaga tulutult püüdnud ettevõtjat taga ajada ning korra nendega kaubanduskeskuses kokku sattudes olevat mõlemad Fordecomi juhatuse liikmed kiirelt põgenenud. Fassaditööd jäid aga lõpetamata ning naine oli sunnitud koos elukaaslasega suve jooksul ise fassaadi soojustama, millega lõpetatakse veel tänagi.

Monika pöördus murega ka tarbijakaitseameti poole ning augustis viidi läbi tarbijavaidluste komisjoni istung, kus tehti otsus tema kasuks. Sellest aga suurt kasu pole seni olnud, sest ehitusettevõte ei tagastanud talle ettenähtud aja jooksul ettemaksu ning seepeale kandis tarbijakaitseamet firma musta nimekirja.

«Lepingujärgselt peab vaidluse lahendama kohus, aga nagu teada, on kohtutee vaevaline. Olen juba piisavalt kaua Basarabi taga ajanud ja see tundub lootusetu,» tõdes Monika.

Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda kinnitusel on Monika avalduse näol tegu ainukese kirjega, mis Fordecom OÜ osas tarbijavaidluste komisjonini on jõudnud.

Kalda tõdes, et komisjon on asja arutanud ning seejuures ei ole Fordecom OÜ omalt poolt selgitusi andnud ega ühelegi neile esitatud päringule vastanud.

«Kui kauplejal ja tarbijal on omavahel lahkhelid ning probleemide lahendamisel kokkuleppele ei jõuta, siis võib tarbija pöörduda avaldusega tarbijavaidluste komisjoni või tsiviilkohtumenetluse korras kohtusse,» märkis Kalda.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus ei ole tema sõnul sundtäidetav, küll aga näitab senine praktika, et valdav osa otsustest saavad täidetud. Ettevõtjad, kes komisjoni otsust ei täida, kannab tarbijakaitseamet komisjoni otsuseid mittetäitvate ettevõtete musta nimekirja, mis on signaal tarbijatele, et teenust või kaupa ostes tasub kaaluda, kas selline partner on piisavalt usaldusväärne.

Fordecom OÜ Postimehe esitatud päringule ei vastanud.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles