Postimees testib: kui kiiresti saab libedal teel pidama lamell-, naast- ja suverehvidega auto (40)

Andres Einmann
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Postimees testis tänaste libedate teeoludega, milline vahe on kinnisõidetud lumega libedal teel pidurdamisel lamell-, naast- ja suverehvidega autol. Testi tulemus näitas, et suverehvidega auto kujutab talviste teeolude ajal kaasliiklejatele kõrgendatud ohtu.

Viisime testi läbi Tallinnas Lasnamäel vähese liiklusega kinnisõidetud lumega teelõigul. Testis osalesid lamellrehvidega Škoda Octavia, naastrehvidega Škoda Rapid ning suverehvidega Ford Focus.

Test näitas, et naast- ja lamellrehvidega ei ole kinnisõidetud lumel pidurdamisel suurt vahet. Mõlemad sõidukid, nii naast- kui ka lamellrehvidega, peatusid kiiruselt 50 km/h pidurdades 23 meetri kaugusel.

Suverehvidega Ford Focuse pidurdusmaa oli oluliselt pikem. Kiiruselt 50 km/h sai Ford pidama alles 60 meetri kaugusel. Seega on suverehvidega sõiduki pidurdusmaa rohkem kui kaks korda pikem talverehvidega sõiduki omast.

Kui naast- ja lamellrehvidega Škoda peatusid sujuvalt, siis pidi suverehvidega Fordi pidurdamise ajal teel hoidmisel rooliga mängima, et mitte teelt välja libiseda. Tõe huvides tuleb märkida, et suverehvidega Fordil oli tagumise vasaku ratta asemel tagavararatas.

Autode massis suurt erinevust pole. Tehaseandmetel kaalub Škoda Octavia 1130 kilogrammi, Škoda Rapid 1035 kilogrammi ning Ford Focus 1142 kilogrammi.

Testi tulemusi ei saanud mõjutada ka juhtide erinev kaal või sõidukogemus, kuna kõigi kolme auto roolis oli sama inimene.

Kommentaarid (40)
Copy
Tagasi üles