Andres Sooniste: ühepäevaliblikate aeg turismis peab lõppema

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste arvates peab oma kohustustest mööda vaatavate turismifirmade aeg lõppema.

«Iga õnnestumise nimel tuleb  vaeva näha – nii ka reisimisel, kuid see ei saa olla pelgalt reisija ponnistus. Ühepäevaliblikate aeg turismisektoris peab hakkama mööda saama. Sektorit tabanud kriisid ja kriisikesed kinnitavad  üheselt reisisektori klientide  huvide kaitseks kehtestatud nõuete vajalikkust ja asjakohasust. Nõuete mittetäitmine ettevõtjate poolt seab kliendi aga kõrgendatud riskidega silmitsi,» sõnas Sooniste.

Ta märkis samas, et valvsust ei tohi kaotada ka reisijad. «Pelgalt piletiostmisest ning korraliku reisifirma valimisest ei piisa, reisileminejatel on enam kui soovitatav ammutada eelnevalt põhjalikku informatsiooni nii sihtkoha kui ka oma õiguste kohta. Vaid piisava ettevalmistusega võib tarbija olla veendunud, et on reisi sujumiseks omalt poolt kõik teinud.»

Reisi planeerivaid tarbijaid ootab tarbijakaitseamet ka täna algaval reisimessil Tourest. Nende boksist leiab reisiteemalisi infomaterjale ning saab konsulteerida  turismivaldkonda tundvate spetsialistidega, kes oskavad vastata reisimist ning reisijate õiguseid puudutavatele küsimustele. Koos Eesti tarbijakaitsega on väljas ka Euroopa Liidu nõustamiskeskuse esindajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles