Kindlustusfirma soovitab külmakahjusid ennetada

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Külm võib tuua ettearvamatut kahju. Pildil õnnetuskoht, kus veetorude kuumutamisel süttis elumajas kööginurk.
Külm võib tuua ettearvamatut kahju. Pildil õnnetuskoht, kus veetorude kuumutamisel süttis elumajas kööginurk. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kindlustusfirma If teatas, et sel aastal on neil registreeritud 48 tulekahju, millest ligikaudu pooled on seotud kütteseadmete ja ülekütmisega.  Torustike külmumisest või lõhkemisest põhjustatud kahjusid on registreeritud 36.
 

Sellest lähtuvalt soovitab firma külmakahjusid vältida ja järgida igapäevaste toimetuste juures nelja soovitust.

  1. Püüa vältida ülekütmist! Valdavaks tulekahjude tekkepõhjuseks on kütteseadmete ülekütmine ja selliste tulekahjude arv kasvab külmal perioodil hüppeliselt. Alusta kütmist väikeste küttekogustega. Niikaua, kuni ahi soojeneb, sobib kasutada elektrilisi lisaküttekehasid. Eriti ettevaatlik tuleks olla neil, kel on vanad ahjud, pühkimata korstnad või soojemasse kliimasse mõeldud kaminad.
  2. Torustike külmumise ennetamiseks on mõistlik kasutamata ruumides veesüsteemid tühjendada. Kui torud on juba külmunud, on kõige tuleohtlikum neid leeklambiga ise sulatama minna. Soovitame pöörduda professionaalsete teenusepakkujate poole.
  3. Et auto hommikul käivituks, on mõistlik aegajalt võtta ette pikemaid sõite, et aku saaks piisavalt laetud. Luku külmumist annab ennetada selle õlitamisega. Kindlasti ei tasuks hakata külmunud lukku sulatama kuuma veega, vaid kasutada puhurit või leida autole mõneks ajaks soojem paik. Kui miski enam ei aita, kutsu appi autoabi.
  4. Enne pikemat sõitu soovitame tankida kütusepaak täis, kontrollida, et mobiiltelefon oleks laetud ning varuda kaasa sooje riideid. Kasulik on ka meeles pidada, et mida külmem ilm, seda jäigemaks muutuvad auto rehvid ja halveneb niigi nõrk haardumine teega. Tulemuseks on pikem pidurdusmaa.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles