Kapten: laevapõrandal magamise aeg saab mööda (7)

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kui praegu tuleb nii mõnigi kord Soome sõites leida endale koht laevapõrandal, siis Tallinki uues laevas peaks istekohti jaguma kõigile. Päästepaate on aga 2800  reisijat mahutaval laeval neli.

«See päästepaat on kaptenile ja rohkem polegi vaja,» tegi Tallinki uue lause Megastari üks kaptenitest Vahur Sõstra nalja laevatehases seisvat alust näidates.

Laeval on neli päästepaati, mis on mõeldud päästetöödeks merelt ja päästeparvede pukseerimiseks. Traditsioonilised päästepaadid on asendunud  mereevakuatsiooni süsteemidega, mille kasutamiseks on antud liini eripärast tulenev luba. «Kreeniga pole probleemi, sest see on laeva loomulik osa. Laevade merekindlus  on oluliselt paranenud, võrreldes näiteks Estoniaga,» kinnitas kapten.

Ilma päästepaatideta tohib see alus sõita küll vaid Tallinna-Helsingi liinil ja kui laevafirma otsustab selle prahtida mujal, siis saab sinna vajadusel päästepaate juurde panna või tuleb taotleda eriluba.

Kuigi piletimüük ei ole kapteni sõnul ammu enam põhiline tuluallikas ja suurem tulu tuleb baaridest ja kauplusest, kinnitas Sõstra, et sõiduaega tahtlikult ei venitata, et rahval oleks rohkem aega kulutada.  

«Idee poolest saaksime tsipa kiiremini sõita, aga selle viie minuti kärpimiseks peaksime korstnasse laskma kohutava koguse kütust ja see ei oleks mõistlik,» selgitas ta. Küll peaks uuest laevast kiiremini peale ja maha saama, sest korraga saab lastida kahte dekki.

Samas tuleb inimestel arvestada sellega, et oma auto  leidmine minevat nüüd keerulisemaks. Rohkem on nii tekke kui ka uksi. «Keegi juba soovitas, et paneme iga ukse juurde lambapildi, sest inimesed nagunii ei mäleta, millisest uksest nad tulid,» viskas kapten villast.

Kui piloodid peavad uue lennukiga sõites läbima täienduskoolituse, siis Megastari juhtimiseks kapteni sõnul spetsiaalset luba vaja pole. Küll on veel selgusetu, kas Soome nõuab eraldi luba lootsita sõidu jaoks. «Kui seda pole vaja, siis käitlemise põhimõtted ei muutu. Laev sõidab endiselt mööda vett ja rooli keerates pöörab paremale,» ütles Sõstra.

Suurima muudatusena reisijate jaoks nimetas ta sõidumugavust. «Kui praegu võib näha reisijaid nurgas istumas või vaibal külitamas, siis Megastaril on rohkem võimalusi leida endale normaalne istumiskoht,» lubas ta.

Ajakirjanike reisi Meyer Turku laevatehasesse korraldas Tallink.

Kommentaarid (7)
Copy
Tagasi üles