Iga reisikindlustus lennufirma streigi vastu ei kaitse

Maiken Mägi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Et olla kaitstud ka juhul, kui lennufirma hakkab streikima (näiteks momendil Lufthansa), tasub jälgida reisikindlustuse tingimusi, sest alati kindlustus lennupiletite hüvitamisel ei aita.

Seesami reisikindlustuse tootejuhi Jonatan Jõksi kinnitusel on Seesamis lennuettevõtte streigi või pankroti katmiseks vaja kindlustusele juurde valida eriolukordade lisakaitse. Streigi ja pankroti korral on juhtumiks see, kui reis jääb ära, reisi marsruut muutub või reis tuleb katkestada.

Lisaks streigijuhtumitele tagab eriolukordade kindlustus kaitse ka ootamatusteks nagu terrorism ja pankrotid. Samas ei hüvitata aga reisi korraldanud ettevõtte (näiteks reisibüroo) või vahendaja streiki ega pankrotti.

«Eriolukordade kindlustusega on võimalik reis tühistada ükskõik mis põhjusel - näiteks ka lemmiklooma haigestumisel, ootamatult tähtsa tööülesande korral, mis ei võimalda reisile minna, tüli tõttu reisikaaslasega jne,» nimetas Jõks.

Jõks tõdes, et kahjuks on siiski ette tulnud ka olukordi, kus inimesel on ostetud reisikindlustus ilma eriolukordade kaitseta, kuid hiljem on vastava kaitse järele vajadus tekkinud.

Ka PZU Kindlustus pakub võimalust juurde osta reisitõrkekindlustuse juurde täiendav lisakaitse transpordiettevõtte streigist või töökatkestusest tulenevate juhtumite katteks., sest standardkindlustus streigist tulenevaid juhtumeid ei kata.

«Praktiline elu näitab, et streigist või töökatkestusest tulenevaid juhtumeid ikka esineb aegajalt ja kindluse mõttes oleks turvaline täiendav lisakaitse juurde osta. Kuigi streigist tulenevad juhtumid ei ole igapäevased, võib ühe suure transpordiettevõtte streik või töökatkestus tuua klientidele kaasa ulatuslikud kahjud (näiteks ei jõuta õigeaegselt jätkulendudele ja reisi transiit-või sihtkohta jõudmiseks tuleb omade kuludega soetada uued lennupiletid),» kirjeldas PZU turundusjuht Triin Piibor.

Piibor märkis, et küllalt sageli esineb olukordi, kus streigist tingitud juhtumi kaitseks ei ole kliendil vastavat kindlustuskaitset valitud ja kindlustusfirma peab hüvitamisest keelduma. «On igati mõistetav, et kahjujuhtumi tekkimisel, mis iganes selle põhjuseks olla võib, pöördutakse ikka kindlustusfirma poole lootuses abi saada. Pööramegi tähelepanu sellele, et kõik vajalikud kindlustuskaitsed oleksid lepingut sõlmides alati valitud, et end reisil olles maksimaalselt kaitsta ja kahjujuhtumi toimumisel saaks tekkinud kulud katta kindlustus,» lisas ta.

Swedbanki reisikindlustus pakub automaatselt kaitset ka streigi puhul. See kehtib nii eraldi ostetud kui ka krediitkaardiga kaasneva reisikindlustuse puhul, seega eraldi lisakaitset juurde ostma ei pea.

«Kindlustusandja maksab kliendile tagasi ettenägematud ja tagasivõtmatud transpordikulud juhul, kui lennupiletid olid ostetud enne streigist teada saamist ning veoettevõtte poolt pakutud lahendused inimesele ei sobi. Kui lennupiletid on ostetud peale seda, kui streigist oli avalikkusele teada, siis need ei kuulu hüvitamisele ning tuleb hüvitist nõuda veoettevõttelt endalt,» selgitas Swedbanki varakindlustuse valdkonna juht Kaspar Kaur.

Kauri sõnul pole tänavu ühtegi kahjuavaldust seoses streigiga esitatud, kuna kõik kliendid on saanud operatiivse lahenduse veoettevõtjalt endalt. «Kuna Swedbank P&C Insurance AS pakub kaitset streigi korral reisikindlustuse klientidele automaatselt, siis pole selliseid olukordi olnud, kus kliendil probleemid seoses streigiga ei oleks leidnud lahendust,» lisas ta.

IF Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss nentis, et IF paraku sellist kaitset ei paku, samas on neile üks kahjuteade seoses Lufthansaga laekunud küll.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles